Actualitate

31 de morţi, printre care şi un român, după prăbuşirea viaductului din Italia. Căutările continuă printre ruine

Informaţia a fost făcută publică de Ministerul Român al Afacerilor Externe, care a trimis la faţa locului o echipă.. consulară mobilă. Între timp, 12 persoane sunt încă date dispărute, iar 15 oameni sunt în grija medicilor, la spital. Ultimul bilanţ indică 31 de morţi, printre care 3 copii.

Operaţiunile de salvare au continuat şi pe timpul nopţii, mai ales că s-au auzit strigăte de ajutor şi după lăsarea întunericului.

O porţiune de aproximativ 80 de metri dintr-un viaduct al autostrăzii A10, care trece peste o cale ferată şi peste raul Polcevera, s-a prăbuşit în timpul unei furtuni violente, cu fulgere, tunete şi grindină. În jur de 30 de maşini mici şi 5 camioane au căzut de-a valma în gol, de aproape 50 de metri înălţime, şi s-au făcut zob. Podul a strivit şi două depozite. 300 de pompieri şi 400 de poliţişti au fost mobilizaţi în cadrul unei operaţiuni de salvare extrem de dificile, din cauza ploii şi a mormanului instabil de bucăţi de beton şi fiare.

Luca Cari, purtător de cuvânt al pompierilor italieni: “E ca la cutremur. Trebuie să ne facem loc printre bucăţi uriaşe de beton. Partea cea mai dificilă e să îndepărtăm aceste resturi imense şi să nu punem în pericol salvatorii. Încercăm să localizăm şi alţi supravieţuitori. Un salvator mi-a zis că a scos dintr-o clădire distrusă o mamă şi pe copilul ei.”

Ministrul italian de interne a promis că vinovaţii vor fi găsiţi şi traşi la răspundere pentru tragedie. Iar un vinovat indirect ar fi Uniunea Europeană şi constrângerile bugetare impuse Italiei, a declarat oficialul.

Construit în anii 60, podul Morandi de pe Autostrada A10, care leagă nordul Italiei de riviera italiană şi de Franţa, este situat în zona industrială de la marginea oraşului Genova. În 2016 au avut loc lucrări de consolidare a viaductului. Şi noi reparaţii care vizau fundaţia erau în desfăşurare când a cedat. Compania care opera autostrada insistă că podul nu prezenta niciun risc şi era monitorizat în permanenţă. Potrivit presei italiene, în 2016, un inginer genovez a pus însă sub semnul întrebării rezistenţa bătrânului pod.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *