Economie

„Apă-Canal Chişinău” este chemată în judecată

„Legea cu privire la protecţia consumatorului prevede că prestatorul de servicii este obligat să-şi măsoare volumul serviciilor cu mijloace de măsurare proprii, dar nu din contul consumatorilor”, susţine Alexandru Cuzmiuc, şeful Inspectoratului principal de stat pentru protecţia consumatorului. La rândul lor, reprezentaţii „Apă-Canal” îi reproşează că ei îşi calculează pierderile în mod corect şi că au dreptul la distribuirea „cotei-părţi”. Vladimir Mocreac, şeful Direcţiei relaţii cu consumatorii la „Apă-Canal”, spune că furnizorul nu va instala contoare în locuinţele consumatorilor din contul său, pentru că nu are asemenea posibilităţi financiare. „Cei care şi-au instalat contoare, ce corespund tuturor normelor tehnice, nu achită mai mult decât consumă. Însă cei care au contoare comune, conform regulamentului, achită obligatoriu nouă cuburi de apă: şase de apă rece şi trei de apă caldă”, precizează Mocreac.

Ieri, în cadrul şedinţei operative a primăriei, Constantin Becciev, directorul „Apă-Canal”, a declarat că tariful la apă ar trebui să crească în condiţiile în care instituţia ar instala contoare din cont propriu. „Consumatorii trebuie să ştie că aceste cheltuieli sunt enorme şi trebuie incluse în tarif. Noi avem 500 mii de contoare şi, dacă înmulţim suma aceasta la 400 de lei, pentru fiecare contor, ieşim la 200 de milioane. Astfel, tariful ar trebuit majorat cu aproape 60%”, a menţionat Becciev. De aceeaşi părere este şi viceprimarul Vlad Coteţ, în a cărui subordine se află „Apă-Canal Chişinău”. Săptămâna trecută, Agenţia Naţională pentru Protecţia Concurenţei a obligat „Apă-Canal Chişinău” să instaleze contoare gratis pentru toţi consumatorii.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *