Timpul.md

Actualitate 17 August 2017 | 11:11

ATENȚIE / PUTIN TV încearcă să intre în România prin Chișinău

Unul din posturile tv propagandistice ale Kremlinului – Rossia 1 – încearcă sa intre pe piața tv din România, scrie hotnews.ro, care citează Forbes România.

Site-ul afirmă ca membrii CNA l-au scos afară din sala de ședințe, la 10 august, pe Evghenii Sergheev, reprezentantul Rossia 1 în Republica Moldova în timpul discuțiilor pentru cererea de intrare pe piața din Romania a televiziuni RTR. Decizia în speță însă a fost amânată de către CNA până la următoarea ședință.

Dacă televiziunea RTR cu sediul în Iași, operată prin compania Telecontent Productions SRL, va reveni cu solicitarea de licența de televiziune prin satelit, nu este exclus ca în curând sa vedem în Romania o televiziune controlata de ruși, scrie sursa citată.

Compania din Iași, care susține proiectul RTR, este deținută de TV Content SRL din Chișinău, deținută la rândul său de Sergheev Evghenii 50% si Stetco Victor – 50%.

TV Content SRL operează RTR Moldova, care transmite programele televiziunii de stat rusești Rossia 1.

Câteva din mostrele de „informare obiectiva” a Rossia 1

La 23 mai 2015, postul tv a lansat un documentar intitulat Pactul de la Varșovia: Pagini declasificate, care a prezentat invazia URSS din 1968 a Cehoslovaciei ca o apărare a poporului cehosolovac de un atac iminent al NATO. Slovacia a calificat oficial documentarul drept „încercare de rescriere a istoriei” și „falsificare a adevărurilor istorice despre un capitol întunecat al istoriei slovace”.

La rândul sau, Ministerul de Externe al Cehiei a caracterizat documentarul sustinand că acesta „distorsionează grav faptele istorice”.

În iunie 2017, cercetătorii Atlantic Council au publicat o analiză detaliată a uneia dintre poveștile falsificate de canalul Russia-1 despre un avion rusesc care detine un sistem de război electronic atât de puternic, încât este capabil să dezactiveze complet sistemele de apărare ale marinei SUA.

„Informatia” a apărut original într-o piesă satirică scrisă de un autor rus, Dmitri Sedov, sub forma unei scrisori a unui marinar american „panicat” către soția sa. „Povestea” a fost apoi preluată de Rossia-1 si prezentata drept incident real, însoțind-o si cu un material video care demonstra superioritatea armelor rusești. În ciuda faptului că producătorul de arme rusești a negat informația, spunând ca este un fals, presa rusă a continuat să relateze aceeași „poveste”, adăugând noi detalii inventate, cum ar fi declarația falsă a unui fost comandant USAF din Europa.

paginaderusia.ro



Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus