Timpul.md

Actualitate 21 Noiembrie 2018 | 09:27

Cea mai mare problemă a vinurilor moldovenești pe piața chineză constă în faptul că R. Moldova nu este suficient de cunoscută

Cea mai mare problemă a vinurilor moldovenești pe piața chineză constă în faptul că Republica Moldova nu este încă suficient de cunoscută în China, a declarat expertul Oficiului Național al Viei și Vinului, Viorel Garaz, la emisiunea Radio Vinoteca de la Radio Chișinău.

El a subliniat însă că penetrarea acestei piețe nu este decât o problemă de timp.

„Ei ne spun foarte sincer: „Uitați-vă, noi facem o degustare în orb. Luăm vinuri din diferite țări care sunt în topul preferințelor consumatorului chinez printre care plasăm și un vin din R.Moldova. În urma unei astfel de degustări, vinurile moldovenești totdeauna sunt în topul preferințelor”. Atunci noi le zicem să le cumpere și să le promoveze, iar ei ne răspund că le este mult mai ușor să vândă un vin care este, poate, de trei ori mai scump, dar și mai prost decât vinul nostru, deoarece lumea încă nu ne cunoaște. Deci, cam asta e problema noastră pe care o întâmpinăm pe piața chineză, dar este o problemă de timp. Așa s-a întâmplat pe mai multe piețe. Cred că deja am spart gheața pe piața chineză și urmează să culegem roadele în următorii ani”.

Viorel Garaz a menționat că piața chineză, care este încă în formare, are un potențial imens, iar dintre toate piețele pe care exportă vinuri Republica Moldova, cei mai mulți bani pentru o sticlă i-a câștigat în China.

Sursa: radiochisinau.md 

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus