Timpul.md

Actualitate 4 Octombrie 2019 | 12:36

Chișinău, o campanie electorală fake

Campania electorală din Chișinău, în vederea alegerii noului primar, este una anostă, plictisitoare și lipsită de dinamism. Dacă nu ai vedea câteva panouri electorale, probabil nici nu ai ști că este campanie.

Atmosfera din capitala Republicii Moldova este liniștită. Între consultanții politici termenul de ”atmosferă” are un înțeles aparte. O definiție scurtă ar putea suna cam așa: ”atmosfera” înseamnă mediul pe care îl creează politicienii în societate, prin intermediul mijloacelor de luptă specifice, cu ajutorul propagandei, dar și al trusturilor de presă.

Întotdeauna la ”atmosfera” dintr-o campanie contribuie primii doi clasați, mai ales atunci când există două forțe mari, iar ceilalți candidați sunt considerați outsideri.

Cetățenii se vor uita, vor fi atrași de spectacol, vor fi animați și vor intra în luptă dacă vor vedea că li se oferă un pretext bun, o cauză, un motiv în care ei cred. În general, oamenii se uită către primii clasați, către cei care au o șansă mare de a câștiga competiția. Dacă aceia nu oferă spectacol, luptă, întrecere, atunci atenția oamenilor nu poate fi captată și se așterne dezinteresul.

Ce vedem acum în Chișinău, așa cum arată atmosfera din această campanie, putem spune că e moartea pasiunii.

Principalii candidați nu se atacă. Năstase și Ceban nu au confruntări, nu intră în dezbateri, nu intră în polemică. Ai putea spune că nu sunt într-o întrecere. Nu au o competiție.

Trusturile de presă pe care le controlează PSRM și ACUM ”creează” o atmosferă de non combat. Vă mai aduceți aminte campaniile de acum câțiva ani, ce făceau televiziunile atunci, ce subiecte creau? Și nu, nu este vorba despre faptul că a dispărut Plahotniuc, existau subiecte create de mass media pentru a face diferența între PSRM și ACUM.

Continuarea: hrituc.ro

 

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus