Actualitate

Cum să utilizezi eficient social media pentru afacerea ta

Majoritatea din ei spun că în ultima vreme utilizează tot mai mult social media (rețelele sociale) și tot mai puțin media tradiționale. După care îi întreb – și care este efectul? De regulă aud același răspuns – nu prea.

Acest „Nu prea” există deoarece este foarte mult buzz (gălăgie) în jurul la social media. Însă sunt foarte multe mituri despre efectele reale pe care le au social media pentru o afacere. În plus, există puțini experți care știu să le utilizeze eficient.

În primul rând, nu toată lumea utilizează social media așa cum mulți cred. Sondajele arată că circa 60% din populația lumii a auzit despre social media însă în realitate, potrivit companiei eMarketer, doar circa 16% utilizează social media. Așa că dacă cineva vă spune că tot target-ul (publicul țintă) este pe social media să nu-i credeți.

În al doilea rând, este greșit când se spune că este foarte ușor să utilizezi social media pentru business. În realitate este foarte greu deoarece oamenii utilizează social media nu pentru a mai afla ce fac companiile dar pentru a comunica cu prietenii. De asta ele și de fapt există nu-i așa? Deci este foarte greu să ai mai mulți urmăritori/prieteni și, în același timp, este foarte ușor să-i pierzi. Vă recomandăm să angajați un consultant sau apelați la o companie care poate să facă asta corect, pentru a oferi publicului conținut de valoare dar și să fie o investiție cu efect.

O altă eroare importantă pe care o fac multe companii, se referă la faptul că prezintă pe aceleași platforme de social media același tip de conținut. Problema este că ce merge și este potrivit în cazul unei platforme nu înseamnă neapărat că este potrivit și pentru alta. De exemplu, ce are efect pe Facebook nu va avea neapărat efect și pe Twitter sau ce este bun pentru LinkedIn nu este potrivit și pentru Google + și tot așa.

Multă lume din business crede că pentru a avea succes pe social media trebuie să fii permanent online. Greșit. Există numeroase studii care arată foarte exact cât de des să utilizezi social media pentru mediul de afaceri.

Mai jos vedeți cât de frecvent trebuie să utilizați trei din principalele social media pe parcursul unei săptămâni:

 Facebook – de 2 ori pe zi, 7 zile în săptămână, dimineața la ora 10:08 și respectiv, după amiază,

la ora 15:04

 LinkedIn – 1 pe zi, dimineața, dimineața, la ora 08:14, nu și în zile de weekend

 Google+ – de 2 ori pe zi, dimineața la 09:03 și respectiv după amiază, la ora 17:04, nu și în zile de weekend.

Deseori social media sunt utilizate separat de alte instrumente de comunicare ale unei companii. Ne referim la faptul că social media sunt oarecum date într-o parte de la alte componente din mixul de comunicare și nu sunt integrate în acestea. Dintr-o parte asta pare straniu – de exemplu, o companie este foarte activă pe segmentul social media însă pe pagina sa web nu are nici măcar butoane de social media, nemaivorbind de careva referințe la ceea ce face compania pe social media. Este important să aveți un plan de acțiuni care ar include și ar specifica foarte clar pentru ce utilizați social media și cum o faceți, astfel încât să se încadrează în brandingul companiei.

Unele companii evită să utilizeze social media deoarece consideră că este foarte greu, dacă nu chiar imposibil, să calculezi ROI (Return on investment sau rata de recuperare a investiției). Este și acesta un mit pentru ca acum există numeroase instrumente care îți oferă posibilitatea să analizezi foarte exact ce se întâmplă cu contul tău de pe social media. Unele social media au și creat instrumente speciale pentru analiză. De exemplu, Facebook a creat o superbă aplicație – Facebook Pages Manager. Pentru asemenea analize vă recomandăm să utilizați Google Analytics, Hootsuite Analytics sau Bit.ly. Este important să măsurați permanent fiecare mișcare pe care o faceți pe social media pentru a ști ce se întâmplă și ce ar trebui să îmbunătățiți, ca lucrurile să meargă mai bine.

După cum ați văzut, există foarte multe detalii și aspecte, multe despre care nici nu am menționat, pe care trebuie să le avem în vedere atunci când vine vorba de utilizarea eficientă a social media pentru mediul de afaceri.

Un articol de: Ion Sclifos

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *