Timpul.md

Moldova 22 Martie 2020 | 08:37

DEZVĂLUIRI (ale stării) EXCEPȚIONALE!

Prin interdicția site-urilor zise ”fake-news”, Dodon se răfuiește de fapt cu mediile de informare românești, în timp ce el este cel care finanțează și tirajează fake-news-uri ruso-sovietice

Ieri, Timpul a publicat un facsimil al SIS-ului moldovenesc, cu lista site-urilor interzise în RM, chipurile ar fi false și contrare „securității statului.”
De fapt, documentul conține o informație mult mai importantă și anume.

În antetul facsimilului este publicat un titlu instituțional, care nominalizează un răspuns al SIS-ului.

Fără să-și dorească probabil, instituția de securitate a statului, care nu are în competența sa lupta cu mass media, își demască o anumită dependență de politicul statului, în special, divulgă o indicație adresată ei, din partea cuiva.

Se scrie acolo(agramat, desigur): ”La Indicații Executorii a SIS al RM nr. 1/2-129 din 19.03.2020”

Este clar că indicația vine de la Dodon. Numai el își poate permite să dea indicații SIS-ului. Numai indicațiile lui Dodon se execută de SIS-ul ”apolitic” de la Chișinău. Cine crede altfel să dovedească. Noi însă avem argumentul în față și fiecare cititor îl poate accesa și anume, lista adreselor de internet interzise și titlul instituțional cu pecetea SIS-ului, de pe listă.

Interdicția site-urilor este un element al războiului hibrid al Rusiei realizat prin persoanele sale din R. Moldova

Este bine știut că starea excepțională, în orice țară, limitează într-o anumită măsură drepturile fundamentale, constituționale, ale omului. De aceia, guvernările europene care au declarat starea excepțională, în legătură cu virusul COVID-19, au grijă să nu suprime totuși aceste scumpe drepturi, obținute cu greu, de-a lungul secolelor, astăzi colaterale pandemiei. Indiscutabil, dreptul omului la informație este unul dintre cele prioritare și urmează a fi respectat, în primul rând.
În cazul acesta, încă nimeni în țările democratice nu s-a gândit să închidă medii de informare, fie ele și pagini de internet, lucru care poate fi efectuat de altfel doar prin decizii judiciare, dar nu prin simplă includere într-o listă arbitrară, ticluită mai degrabă în umbra instituției prezidențiale a statului.

Vedem că practica democratică este străină la Chișinău. Dodon s-a grăbit prea evident să dea lovitura adversarilor săi, unul dintre care este România și tot ce ține de ea. Plus, atitudinea neloială a președintelui R.Moldova față de cetățenii săi a determinat ceia ce avem acum: închiderea unor site-uri efectuată de către SIS, ”la Indicații Executorii”…

Fără a încerca justificarea acestor site-uri libere, din lumea liberă, este de departe vizibil că, în majoritate, ele fac parte din familia română. Printre ele, o serie de titluri, pe care anterior publicul le-a accesat de mai multe ori cu plăcere și a aflat lucruri utile, românești. Lumea românească însă, la Kremlin, a fost anunțată ca una contrară ”lumii ruse”. Tocmai de aceia, Moscova poartă războiul său veșnic, dar nedeclarat, împotriva României și românismului.

Anume acest factor l-a determinat pe Dodon să dea indicația de suprimare a adreselor de internet, publicate cu destulă satisfacție de către SIS. Oricine poate deduce acest simplu adevăr, din originea listei și faptul că ea există în forma aceasta, de vreun an deja și nicicum nu putea să lezeze tronul lui Dodon, în momentele sale de stare excepțională.

Dodon este omul care, el însuși finanțează medii de informare fake-news, iar ministrul apărării Gaiciuc cântă osanale armatei altui stat, de la care R. Moldova și-a declarat independența

La 7 martie curent, Timpul a publicat articolul subsemnatului „Cum eroul Lomakin de la Răscăieți a murit de trei ori.

În articol, în baza documentelor de arhivă, a fost desființată minciuna propagandei ruso-sovietice cu așa zișii „11 eroi de la Răscăieți”, care cică au trecut Nistrul într-o noapte, au atacat pozițiile românești prin surprindere, au ucis vreo 250 de ”hitleriști” și tot așa. Urmează și alte lucrări demascatoare la temă, având suportul materialelor de arhivă ținute zeci de ani ascunse prin sertarele Moscovei.

Dodon însă a hotărît să continue, pe teritoriul R.Moldova, fake-urile bolșevice din războiul al doilea mondial. A format o echipă de propagandă „militară sovietică”, în frunte cu generalul Gaiciuc, un alt apologet fervent al Rusiei. Pe timpul stării excepționale, această echipă de falsificatori se ocupă de tirajarea elogioasă a minciunilor ruso-sovietice, în țara pe care acești înalți funcționari au responsabilitatea să o conducă.

Unul dintre mijloacele de difuzare a minciunilor impardonabile antinaționale este tipărirea broșurilor, cărților, articolelor de internet, filmelor etc., printre care recenta carte apărută ”Плацдармы победы” – ro: ”capurile de pod ale biruinței”.

În carte, falsa luptă a „eroilor de la Nistru” este relansată ca una adevărată și lăudată pe cât au putut s-o facă autorii.
De altfel, cartea-fake ”Плацдармы победы” îi are printre protagoniștii săi pe aceiași Dodon și Gaiciuc. Iată ce scrie caseta tehnică a opusului:

”Autori:
Victor Vladimirovici Gaiciuc, general, ministru al apărării din R.Moldova;
Boris Andreevici Șapovalov, istoric, politolog;
Mihail Vasilevici Lupașco, jurnalist, scriitor;
Cartea a fost editată cu suportul logistic și financiar al președintelui R. Moldova, Igor Nicolaevici Dodon”

(Atenție și la transcripția rusească a numelor, acestor ”patrioți ai Moldovei”, transcripție contrară normelor onomastice și de cancelarie ale statului independent R.Moldova!)

Așadar, pe lângă suprimarea drepturilor moldovenilor la informare corectă, operată de Dodon, prin folosirea resurselor de stat,
și pe lângă lansarea propriilor fake-news-uri, cum este minciuna ”eroilor de la Răscăieți”,

Igor Dodon, în calitatea sa de președinte al R.Moldova, și cu ajutorul persoanelor sale apropiate, la fel de devotate Moscovei, în războiul hibrid împotriva României,

(Dodon) mai și finanțează campanii întregi de fake-news-uri ruso-sovietice pe teritoriul țării, pe care are responsabilitatea să o conducă.

Să fie banii aceștia oare din milionul cel pe care el l-a anunțat, în filmul demascator cu Plohotniuc, ca milion recepționat lunar, de la Moscova..? Cert este una, Dodon care-și primește salariu din bani publici, utilizează acești bani, dar mai găsește și alte surse să finanțeze diversiunile rusești în țara pe care o conduce. La sigur, în acestă situație, procuratura (dar și SIS-ul) ar trebui să se autosesizeze și să dea răspunsul onest, în fața societății.

Alte dezvăluiri în privința patronajului de fake-news-uri al lui Dodon și de promovare a minciunii ruso-sovietice pe bani dubioși, urmează în alte materiale.

Lista titlurilor de site-uri interzise în R.M., sub paravanul ”stării excepționale de pandemie”. Lista a fost ticluită cu mult până la instituirea stării excepționale, în care președintele R.Moldova se scaldă în voia sa.

Este ușor sesizabil că interdicția aceasta, făcută cu mâinile instituției publice SIS (Serviciul de Informații și Securitate) al R.Moldova, la „indicația și execuția” unui mare șef, este îndreptată împotriva drepturilor și libertății de informare a cetățeanului, în special suprimă activitatea diverselor surse românești, în spațiul pruto-nistrean.

În același timp, mass media rusești, deosebit de nocive în planul fake-news-urilor sunt retranslate în proporții deosebit de mari, pe teritoriul Republicii Moldova.



Caseta tehnică a cărții plină de fake-ul ruso-sovietice, unul dintre care - cel cu așa zișii ”11 eroi de la Răscăieți”. Lucrarea este scrisă în stilul și spiritul propagandistic totalitare din URSS, stat de la care Republica Moldova s-a rupt, proclamându-și independența, în 1991, prin jertfirea unor generații de martiri.

Plină de elogii la adresa armatei altui stat, cartea îl are în calitate de autor și pe generalul Victor Gaiciuc, fost ministru al apărării și actual consilier al președintelui R. Moldova.

Părintele spiritual al acestei cărți plină de minciuni (fake-uri bolșevice) este însuși președintele Republicii Moldova, Igor Dodon, care s-a semnat în ea, în calitate de susținător și finanțator al procesului de editare. 

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus