Timpul.md

Finanţe 5 Iunie 2015 | 11:14

Drumurile naționale unde se lucrează

Sezonul lucrărilor de reabilitare a drumurilor în Republica Moldova e în toi. Șantierele s-au deschis în sudul, centrul și nordul Moldovei. 

O bună parte din proiecte vizează renovarea rețelei rutiere care leagă țara noastră de frontiera europeană. Sursele de finanțare a proiectelor de reabilitare a drumurilor sunt Banca Europeană de Investiții, Banca Mondială, Banca pentru Reconstrucții și Dezvoltare, Comisia Europeană și Fondul Rutier. Vă prezentăm drumurile unde lucrările de reparație au deja loc.

R1 Chișinău-Ungheni-Sculeni (92 km)

Drumul este divizat în patru sectoare. Compania azeră „Evrascon” lucrează pe segmentele Chișinău-Strășeni și Bahmut-Nicolaevca. Compania cehă „OHL SZ” urmează să reabiliteze segmentele Strășeni-Bahmut și Nicolaevca-Ungheni. La Bahmut va fi construit un drum de ocolire cu o lungime de 6 km, iar drumul de ocolire a orașului Ungheni va avea o lungime de 9 km și două benzi de circulație a câte patru metri. Lucrările trebuie să fie finalizate în toamna lui 2016.

R3 Hâncești-Cimișlia (39 km)

O porţiune de 21 de kilometri este reparată de către SA „Lusmecon”. Cealaltă porţiune, de 17 kilometri, este reabilitată de către SRL „Rutador”. Finalizarea lucrărilor este planificată pentru 30 noiembrie 2015.

R33 Hâncesti-Lăpușna-M1 (37 km)

Lucrările sunt efectuate de compania azeră „Evrascon”. Pe traseu va fi construită și o intersecție giratorie. Proiectul trebuie finalizat în iunie 2016.

R14 Bălți-Sărăteni (30 km)

Proiectul a fost câștigat de compania portugheză „MSF Engenharia” S.A. Contractul a fost semnat în martie 2015 și urmează a fi îndeplinit în următorii doi ani. Drumul va fi supralărgit, iar pe unele sectoare supuse alunecărilor de teren vor fi executate lucrările pentru consolidarea terasamentului prin construcția piloților forați cu diametrul - 1,2 m.

M3 Ciumai-Slobozia Mare (31 km)

Segmentul face parte din drumul național Chișinău-Ghiurgiulești, reabilitarea căruia a început în 2013. Lucrările sunt executate de compania românească PA&CO. Drumul trebuie să fie dat în exploatare în anul 2016.

Potrivit planului elaborat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, anul acesta urmează să înceapă reabilitarea a 13 trasee. Este vorba despre drumul Bălţi-Făleşti-Sculeni, Bălţi-Sărăteni, Bălţi-Şoldăneşti-Râbniţa, Soroca-Arioneşti, Hânceşti-Leova-Cahul, Tiraspol-Căuşeni-Cimişlia. De asemenea lucrări de reparaţie vor începe pe unele segmente de pe traseele Chişinău-Dubăsari-Poltava, Chişinău-Leuşeni şi M1-Ialoveni. De asemenea, 44 de kilometri de drum vor fi construiţi de la zero. Şi anume: şoseaua de ocolire a oraşului Cimişlia, Comrat şi va fi construit un drum care va lega oraşul Cimişlia de satul Porumbrei.
Timpul.md (I.M.)

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus