Ultima oră

Filat a ajuns să fie promovat de presă contra cost

Zilele trecute din nou am văzut mai multe articole cu indicativul (P) – publicitate, în ziarul Adevărul, pe site-ul ProTV.md și alte instituții media, care titrau cu ”Vlad Filat a făcut… a spus…”.

Vlad Filat este primul fost mare politician care a ajuns într-o astfel de situație jenantă și atât de delicată, în care să plătească pentru a apărea la TV de bine. Pe lângă articolele cu (P), prin care instituțiile media respective menționează în mod transparent că știrile cu liderul PLDM sunt publicitate politică, alte articole identice ca text sunt publicate pe diferite siteuri “verzi”, tot contra cost. Și PLDM este pus de liderul său într-o situație delicată, e partidul ale cărui acțiuni sunt mediatizate pe bani, tot cu litera (P). Și atenție, nu vorbim de campania electorală, pană la care mai avem, unde toate partidele vor plăti apariții în media.

Cum a ajuns Filat în așa situație delicată și de ce plătește pentru a apărea zilnic în presă, plătind bani grei? Liderul PLDM a ajuns în această situație nu doar pentru că nu are funcție, ci în primul rând pentru faptul că și-a pierdut credibilitatea și, dacă înainte orice spunea era mediatizat ca fiind credibil, azi presa liberă, care mai este, pune sub rezervă spusele lui Filat și îi mediatizează acțiunile, contra cost, dar cu litera (P). Practic, pierderea credibilității și prăbușirea lui Filat în sondaje, se vede și în percepția jurnaliștilor în legătură cu PLDM. Motivul pentru care Filat plătește zilnic aceste articole este ca lumea să nu-l uite, ca el să pară că este încă în “cărți”, încearcă să-i facă o concurență lui Leancă, pentru a arăta că nu este cel mai mediatizat lider PLDM, vrea să genereze impresia că e implicat în tot ce mișca în deciziile Guvernului sau ale unor instituții PLDM, de aceea îl vedeți plătind până și articole publicitare că a fost în “vizita de lucru” cu ministrul Dorin Recean.

În realitate, pentru cineva care privește dincolo de prima impresie, ce face Filat trădează o mare disperare. Cu cât se apropie mai mult alegerile, cu atât dorința lui legată de revenirea în funcție este mai mare. Pentru a rămâne în “cărți”, Filat plătește zeci de mii de euro lunar presei, ca să-i apară numele în orice context. Se observă foarte clar că Filat nu mizează pe conținut în articolele pe care le plătește, ci pe prezența numelui și pe idee că Filat face ceva, spune ceva, participă la ceva.

Despre cât de periculoasă este supramediatizarea, se pot scrie multe și promit să revin. Avem exemple interesante de politicieni care au forțat prezenta în spațiul public și apoi au ajuns celebri, dar pentru anii grei de detenție pe care i-au primit.

Faceți o comparație simplă între Filat și câțiva politicieni. Voronin are nevoie sa plătească în media? Orice apariție a lui e o știre, cum zicea cineva. Pentru că, în ciuda faptului că nu sunt de acord cu politica lui, Voronin spune lucruri care devin știri, el nu are nevoie de (P), nu are nevoie sa plătească. Să merg mai departe? Chirtoacă? Nici el nu are nevoie de (P). Sturza? Un om care NU este în politică, observați cum este mediatizat orice spune.‎

Al vostru Vlad Filat, pentru a beneficia din plin de “investiția” făcută în media, ar trebui sa pună și pe buletinul de vot, lângă numele PLDM, litera (P) – Publicitate.

Sursa: vox.publika.md
Corneliu Gandrabur

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *