Opinii și Editoriale

Gogosarii portocalii

(Cum gargaragiii de la dugheana de presa a liderului pepecedist isi mint cu nerusinare cititorii sau cum si din ce bani „intretine” „directorul” Praporscik ziarul personal al lui Rosca)

 In loc de prolog

 Dugheana de presa a lui Rosca continua sa vanda gogosi. „Cavalerii pixului murdar” – I. B. si S .P. -, „vedetele” care nu mai incap in ecran (din cauza ca cine are dor de plai se subtie ca un pai) bat campii (verzi) si spun minciuni fara sa clipeasca din ochii (inecati in grasime, tot din pricina dorului de plai).

Crezandu-i pe toti niste handicapati, „directorul” de la „Flux” a uitat vechea intelepciune „De taceai, filozof ramaneai” si, din nestapanita dorinta de a-i face pe plac Patronului, a atacat TIMPUL in niste chestiuni de care habar n-are, fapt ce a avut efectul bumerangului – ni l-a aratat pe belicosul „director” Praporscik in toata „splendoarea” lui intelectuala si profesionala de diletant in chestiunile de management de presa, dar si de scula mediatica si manipulator marunt, incurcat in propriile minciuni, ca o musca in plasa de paing (paianjen).

Intre calomnii si diletantism

…dar sa trecem la subiect. Vineri, "vedetele" televiziunii lui Rosca au atacat, in stilul lor balos, decizia noastra de a le oferi cititorilor pe 20 martie posibilitatea sa se aboneze la TIMPUL cu o reducere de 40 la suta. Fara nicio proba, ca de obicei, ei au insinuat ca TIMPUL si-a permis asa ceva datorita faptului ca "Filat ii da lui Tanase bani murdari, veniti de la Moscova". Celelalte afirmatii – 1. "Flux"-ul se intretine doar din abonamente; 2. "Flux"-ul are tiraj mai mare decat TIMPUL; 3. TIMPUL n-are publicitate, fiindca nimeni nu vrea sa dea – sunt la fel de mincinoase. Sa le luam pe rand.

Asadar, Filat ii da lui Tanase bani murdari, veniti de la Moscova. Fiind o afirmatie ofensatoare, care nu corespunde realitatii, si nu o judecata de valoare – ca si calomnia privind cele 50 mii de dolari pe care, chipurile, le-am primit de la cineva acum opt ani – acestea trebuie probate cu argumente, de aceea, las acest punct pentru a fi "dezbatut" la timpul potrivit si la locul potrivit.

"Flux"-ul se intretine din abonamente?

Afirmatia precum ca "Flux"-ul se intretine doar din abonamente" este o minciuna destinata celor neinitiati in problema si dovedeste ca "directorul" de la "Flux" bate campii si habar n-are ce inseamna asemenea notiuni ca managementul presei, politica de preturi, strategia intreprinderilor de presa, strategii de marketing in presa, raportul dintre tiraj si preturi s.a.m.d. Afirmatia e descalificanta pentru un pretins "director de ziar", pentru ca se stie ca nicaieri in lume un ziar nu se tine doar pe abonamente si vanzari, ci pe publicitate. Pun mana in foc ca Praporscik habar n-are de statisticile de afaceri, care arata clar care e ponderea abonamentelor in structura cheltuielilor si veniturilor unui ziar, fiindca el e "director" si "manager" la "Flux" cum sunt eu director pe peisajele matinale din pustiurile Iudeei… Nu vreau sa discut cu acest "director"  despre asemenea notiuni ca venituri, cheltuieli, publicitate, abonamente, vanzari, strategii de promovare, fiindca n-o sa inteleaga despre ce vorbesc. (Daca ar dori, oricare specialist de la Departamentul economic al TIMPULUI ar putea sa-i ofere gratis "directorului" de la "Flux" o consultatie calificata in aceste chestiuni…)

Sunt sigur ca Rosca nu i-a spus "directorului" Praporscik ca "Flux"-ul pe care acesta "il conduce" nu se intretine din abonamente, ci din alte surse. Banuiesc ca Praporsick nu stie nici macar cum se achita (sau nu se achita!?) plata pentru hartie si tipar la Tipografia "Prag -3", care apartine lui Rosca. Nu mai este Rosca prost sa-l initieze pe "directorul" Praporsik in toate subtilitatile afacerii. Dar daca stie ceva, apoi e grav de tot sub aspect moral pentru un individ care? "lupta impotriva coruptiei", deci si a contabilitatii duble, evaziunilor fiscale s.a.m.d. Mai devreme sau mai tarziu (noi speram ca va fi mai devreme) se va face lumina si in aceasta zona obscura a afacerilor lui Rosca, pe care slujitorii lui nici nu le banuiesc?

Ce tiraj are "Flux"-ul?

Si in cazul urmatoarei afirmatii – "Flux"-ul are un tiraj mai mare decat TIMPUL – "directorul" "Flux"-ului bate campii si minte cu obraznicie. O spun ca s-o stie toti – cel mai mare tiraj in RM il are Cotidianul National TIMPUL, singura publicatie cu cinci aparitii saptamanale. "Flux"-ul isi minte cititorii cand indica in caseta sa tehnica un "tiraj saptamanal de 30 mii de exemplare". Analizele noastre economice vorbesc despre altceva, si anume, ca editia de marti a "Flux"-ului are vreo 400 de abonati, iar cea de vineri – aproximativ 15 mii. Foarte prost sta "Flux"-ul si la capitolul "Vanzari" – ca sa afli asta nu e nevoie de actiuni de "spionaj economic", datele acestea pot fi aflate cu mult mai simplu… Astfel, cifra de 30 mii este putin spus exagerata – este naiv sa crezi ca poti minti contand pe faptul ca nimeni nu are acces la tipografia sa ca sa afle cate exemplare de "Flux" se tiparesc de facto martea si vinerea… Si inca un lucru doresc sa-l intreb pe vajnicul "director" de la "Flux": cu cat, mai tata, ti-a redus patronul salariul de la intrarea ta "in functie "pana in prezent? Te intreb nu intamplator. Daca tu zici ca "Flux"-ul se intretine din abonamente, apoi sa facem urmatoarea socoteala: cand a plecat P. Bogatu de la "Flux", dupa care tu ai devenit "director", "Flux"-ul avea un tiraj de 60 mii (daca nu se mintea si atunci); astazi – cand tu esti "director" – tirajul s-a redus la 30 de mii (noi estimam ca e vorba, totusi, de o cifra in jumatate mai mica). ?i s-a redus si salariul in jumatate, pentru ca de unde bani, daca tu zici ca va intretineti din abonamente, iar tirajul a scazut? Nu-i tiraj – nu-s bani, intelegi? Sau la voi functioneaza alta economie de piata si alta contabilitate – veniturile scad, iar salariile cresc, miracol care se produce numai intr-o "tara de succes"?

Si ultima intrebare la acest capitol: care sunt performantele si succesele tale de cand esti "director" la "Flux" si te "intretii doar din abonamente", daca ai preluat un ziar cu un tiraj de 60 de mii si l-ai adus la vreo 16 mii? In mod normal, tu trebuie sa fii fugarit de acolo?

Ce publicitate are "Flux"-ul

Ultima afirmatie – TIMPUL n-are publicitate, fiindca nimeni nu vrea sa-i dea. Si in cazul dat, ?directorul? Praporsik bate campii si minte de ingheata apele inspumate ale Bacului. Rasfoiti, de exemplu, "Flux"-ul de saptamana trecuta. In editia de marti nu exista niciun centimetru patrat de publicitate, iar in editia de vineri – doar o singura (micuta) publicitate. Acum rasfoiti TIMPUL de saptamana trecuta – e plin cu publicitate. Colegii mei au "probleme", indeosebi vinerea, cu publicitatea, fiindca trebuie sa aleaga intre a arunca din numar un material sau a plasa publicitatea. (Ma refer doar la publicitatea comerciala.) "Flux"-ul, dupa cum vedem, n-are asemenea dureri de cap, fiindca se intretine din… abonamente. Sa mori de ras, nu alta, dar n-are rost, caci viata e minunata!

E adevarat, a avut si "Flux" publicitate – pagini intregi de la… "Daac-Hermes". Da, da, de la acel iubitor de presa libera, "Daac-Hermes", care ne-a hartuit prin judecati si a pierdut apoi la CEDO. Astfel, o perioada lunga de timp, "Flux"-ul a fost finantat de acest "Daac-Hermes"… As vrea sa-l intreb pe "directorul" Praporscik: tu ai negociat, mai tata, contractul de publicitate cu Vasile Kirtoka? Cum de ti-a reusit manca-ti-as ochii (dar nu-i pot pescui, caci plutesc in grasime) sa obtii un contract atat de gras fiindca nu prea se vede sa ai har de diplomat, ca de harul de ziarist nici nu face sa mai vorbim? Sau nu tu ai negociat, ci Rosca, intermediat, de Voronin? Intreb, nu dau cu parul. Si nici cu Stejarul.

In mod normal, ar trebui sa inchei cu intrebarea: "Pe ai cui bani murdari se tine "Flux"-ul?". Stiu insa cu nu ni se va raspunde, precum nu ni s-a raspuns la alta intrebare ("Banii nu put, frate Iura?"), legata de faptul ca ziarul "Kommersant plus" – care, potrivit lui Seriojka si Igariocik, e publicatia separatistilor de la Tiraspol si e finantat de rusi – se tipareste la Tipografia "Prag- 3" a lui Rosca.

In loc de epilog

Iubite cititor, iti marturisesc sincer ca n-am nicio satisfactie intelectuala scriind asemenea texte. Am pierdut insa vremea si cu asa ceva, din dorinta de a mai demonstra inca o data opiniei publice ca dugheana de presa a lui Rosca este o veritabila moara de minciuni, dezinformari si manipulari, ca cei doi haitasi ai lui Rosca isi mint cu nerusinare tot mai putinii lor cititori care le-au mai ramas. Dar nu pentru ei am scris aceste randuri, caci au obraz prea gros, ci pentru dumneavoastra, care sunteti tinta manipularii si dezinformarii din partea mercenarilor de presa ai lui Rosca, proprietarul "Flux"-ului si al Tipografiei "Prag-3", cel mai crestin si mai cu mainile curate politician milionar din R. Moldova, "tara de succes". Vom reveni, daca va fi nevoie"

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *