Timpul.md

Actualitate 2 Ianuarie 2020 | 12:17

Mașinile electrice, mai periculoase pentru mediu decât diesel: cum a ajuns Mazda la această concluzie

Printr-un comunicat oficial, cei de la Mazda vor să desființeze tot ce am învățat în ultimul deceniu despre mașini electrice.

Cei de la Mazda au anunțat de curând o versiune electrică de MX-30, care poate fi văzută în imaginea de mai sus. Mașina cu pricina are un acumulator de 35,5kWh, o valoare nu foarte mare în raport cu alternativele din piață. Conform producătorului, motivul din spatele acestui compromis are legătură cu protejarea planetei.

Într-un interviu acordat celor de la Automotive News, directorul departamentului european de cercetare din cadrul Mazda a explicat faptul că acumulatorul micuț din MX-30 a fost realizat într-o manieră responsabilă. Ideea a fost de a avea o amprentă de CO2 asupra mediului, de la producție și până la consumul energetic, similară cu cea a unui Mazda 3 hatchback cu propulsie diesel, chiar și după ce înlocuiești bateria la 160.000 de kilometri parcurși.

Bateriile cu autonomie mare sunt mai periculoase pentru mediu, a explicat Schultze, folosind ca referință pentru acest argument calculele emisiilor de CO2 făcute in-house de inginerii Mazda.

Pornind de la acest principiu, o baterie de 95kWh, apropiată de cea dintr-o versiune de top de Model S și Model X, s-ar reflecta în emisii poluante mai mari, din faza producției și până la sesiunile extinde de condus. Acea situație va deveni și mai distructivă în cazul în care înlocuiești bateria la același interval precum cel propus de Mazda.

În teorie, argumentul celor de la Mazda este valabil, dar nu în orice condiții. Ei pleacă de la media europeană de emisii de CO2 rezultate din generarea de electricitate din 2016. Dacă locuiești într-o zonă în care energia electrică este generată cu zero emisii de carbon prin metode regenerabile, precum panouri solare sau eoliene, valoarea argumentului este redusă semnificativ. În final, pentru ca adopția mașinilor electrice să crească la nivel global, acestea trebuie să ofere o autonomie comparabilă cu cea a unui motor diesel. Dacă cei de la Mazda nu vor lua în calcul acest detaliu, vânzările lor vor avea de suferit.

 

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus