Afaceri

Mari companii care au ocolit dezastrul

 Apple

Compania Apple a atins pragul de jos in 1990, la cinci ani de la debarcarea lui Steve Jobs, cand vanzarile au inceput sa scada in medie cu 18%, pe an.

Jobs s-a intors la compania cu sediul in Cupertino la sfarsitul anului 1997, cand Apple a cumparat compania NeXT, fondata de Steve Jobs, imediat dupa debarcare.

A reusit sa readuca succesul companiei Apple, prin lansarea de noi produse, cu un design si cu functionalitati cu totul aparte, printre care iMac, iPod, iPhone si, de curand, iPad.

IBM

IBM, companie lansata in 1911, a dominat industria calculatoarelor timp de cateva decenii. In anii ’90, Dell si Gateway au inceput sa vanda PC-uri, la preturi mai accesibile, ceea ce a dus la scaderea veniturilor IBM.

In 1993, Louis Gerstner a venit la carma companiei si a pus bazele unui plan care cuprindea segmentarea businessului pentru a intra pe piata de asigurari, de sanatate, de retail si de transporturi.

IBM se ocupa acum de constructia de retele informatice pentru companii.

Ford Motor

In 2005, presedintele William Clay Ford Jr. a incercat sa restructureze Ford Motor, insa planul sau de reducere a productiei a esuat. In acel an, divizia nord-americana a pierdut 1,6 miliarde dolari.

In septembrie 2006, Alan Mullay, fost sef la Boeing, a primit oferta de a conduce Ford Motors.

De atunci, acesta a redus forta de munca cu o treime si a redus importanta brandurilor Lincoln, Mercury sau Jaguar, concentrandu-se pe Ford. Actiunile lui Mullay par benefice: veniturile au crescut cu 13% in Q1 din 2010, iar profitul a ajuns la 2,1 miliarde de dolari.

Audi

Dupa ce o problema la sistemul de franare al masinilor Audi 500 a provocat accidente soldate cu 5 morti si 270 de raniti, Audi a retras de pe piata in 1987 nu mai putin de 250,000 de vehicule,.

Vanzarile au scazut dramatic in anii ce au urmat, ajungand la doar 12,000 de masini vandute pe piata americana, in 1991.

Compania nu s-a lasata invinsa si in 1993 a lansat o campanie agresiva de promovarea a noului sau model, Cabriolet decapotabil. Vanzarile anuale au crescut pana la 10 miliarde de dolari, in 1995.

Adidas

Compania germana fondata in 1924 si-a pierdut avantul cand fondatorul sau, Adolf (Adi) Dassler, a vandut-o in 1987.

A urmat o serie de sefi mai putini inspirati care au reusit sa imparta compania in mai multe branduri, cum ar fi Pony sau Le Coq Sportif, care vindeau cravate si parfumuri.

In 1992 iar vanzarile scazusera cu 25%, fata de 1982.

Adidas si-a inceput revenirea in 1993, cand a fost achizitionata de francezii Robert Louis-Dreyfus si Christian Tourres, care au pus accent pe imbracamintea sportiva. Doi ani mai tarziu, Adidas aducea profituri de 163 de milioane de dolari iar in 2009, vanzarile au atins cifra de 15 miliarde de dolari.

Bridgestone/Firestone

Bridgestone/Firestone a retras de pe piata 6,5 milioane de cauciucuri, in 2000, dupa o serie de anchete federale potrivit carora cauciucurile Bridgestone au condus la accidente soldate cu 46 de morti.

Dupa incident, compania a lansat o campanie de imagine pentru indreptarea lucrurilor, numita "Making it right".

Sursa: Bloombiz

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *