Timpul.md

Internațional 29 Noiembrie 2011 | 09:54

Megaproiect: Germanii vor lega Parisul de Budapesta cu 4 mlrd. de €

Germanii din landul Baden-Wuerttemberg, una dintre cele mai bogate regiuni din ţară, au votat duminică în favoarea unui proiect de dezvoltare feroviară în valoare de circa 4,1 miliarde de euro, relatează Reuters.

Proiectul presupune construirea a două tronsoane de cale ferată de mare viteză, parte a unei magistrale internaţionale care leagă mai multe metropole europene, precum şi modernizarea gării centrale din oraşul Stuttgart şi mutarea ei în subteran. Astfel, o suprafaţă de circa 100 de hectare ocupată în prezent de şinele de tren se va transforma într-un centru de dezvoltare urban, generând circa 20.000 de noi locuri de muncă.



Proiectul de transport a fost introdus în planul urbanistic al oraşului încă din 1985, când a fost apreciat drept "o prioritate".

Gara subterană cu "ochiuri de lumină"

Gara centrală din Stuttgart va fi "scufundată" cu 11 metri. Tavanul-trotuar va fi spart de mai multe "ochiuri de lumină", geamuri ovale care să permită pătrunderea luminii naturale. Arhitectul Christoph Ingenhoven a gândit construcţia în aşa fel încât să nu fie nevoie de un sistem de ventilaţie, clădirea fiind aerisită de trenurile care intră şi ies din gară.

Cu toate că numărul de linii va fi înjumătăţit, autorităţile sunt de părere că noua gara va permite un trafic mai mare cu circa 37% pentru că va fi construită ca un nod de trecere şi nu ca un punct terminal.



Noua gară va avea în total opt linii de-a lungul a patru platforme cu o lungime de 420 de metri. De asemenea, clădirea care găzduieşte în prezent gara din Stuttgart, staţie care funcţioneată de mai bine de 160 de ani, va fi integrată arhitectural în noua construcţie.

Proiectul susţinut de 59% dintre cetăţenii care au ieşit la vot are în vedere construirea a trei gări suplimentare care să ajute la fluidizarea şi eficientizarea nodului feroviar Stuttgart.

Cartierul central care va genera 20.000 de noi locuri de muncă

Cele 100 de hectare eliberate prin mutarea gării se vor transforma într-un cartier central, care va servi atât drept centru comercial şi de birouri, cât şi drept zonă rezidenţială. Planurile au în vedere generarea a 20.000 de noi locuri de muncă precum şi construirea a 11.000 de apartamente şi amenajarea a 11 hectare de parcuri şi spaţii verzi.

În centrul perimetrului se va construi cartierul Europa, care ţinteşte a deveni una dintre cele mai importante regiuni de dezvoltare urbană din Germania. Mai multe complexuri de clădiri au fost deja înălţate.

Viitorul spaţiu comercial



Prima clădire publică deschisă în cartierul Europa va fi biblioteca centrală care speră să atragă circa un milion de vizitatori anual. Costul investiţiei se ridică la circa 74 de milioane de euro. Consumul de energiei al clădirii înalte de 40 de metri va fi cu 40% mai mic decât limita impusă de reglementările locale datorită instalării unor panouri fotovoltaice menite să asigure o parte din necesarul de energie.

Liniile de mare viteză care vor lega Parisul de Budapesta

Tronsonul Stuttgart 21 va avea o lungime totală de 57 de kilometri, dintre care 30 de kilometri de mare viteză. Acesta ar putea fi gata în 2019.

O altă linie care se va da în construcţie este calea ferată care leagă oraşele Wendlingen şi Ulm. Aceasta va avea aproape 60 de kilometri, 30 de tuneluri, şi va fi gata în opt ani.

Sursa:
Gandul.info

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus