Timpul.md

Externe 13 Februarie 2013 | 06:38

Moldova, exemplu de corupție și mafiotizare a economiei pentru britanici

Campania împotriva ridicării restricțiilor de muncă în Marea Britanie pentru cetățenii din România și Bulgaria la sfârșitul anului 2013 continuă și ia forme ridicole în anumite momente. 

 Multă vreme considerat un etalon al profesionalismului jurnalistic, BBC s-a înscris pe lista mijloacelor de informare în masă din Albion care participă la demonstrația că presupusa „invazie româno-bulgară” pe piața muncii din insulă va scufunda economia Regatului Unit. Invitat în cadrul emisiunii „Question Time” (Timpul întrebărilor), Nigel Farge (foto), un politician populist, folosind câteva date statistice despre economia Bulgariei, a decretat că starea de corupție și mafiotizare din această țară este similară cu cea din R. Moldova. Afirmația parlamentarului britanic, care face parte din Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, a avut darul de a-i insulta pe oficialii bulgari, care au răspuns că între cele două țări comparate există, totuși, mari diferențe. Nicio reacție însă de la Chișinău, acolo unde, în capitala statului etalon de „corupție și mafiotizare”, este așteptat curând într-o vizită, în premieră la acest nivel, șeful diplomației britanice, William Hague.

Învinși cu propriile arme

Deși legislația europeană este clară, neexistând niciun motiv pentru prelungirea restricției de muncă a românilor și bulgarilor, iar temerile britanicilor au fost demontate punct cu punct de experții europeni în materie de dinamică a forței de muncă, mass-media insulară susține în continuare că efectele acestui proces vor fi devastatoare pentru economie. Situația a mers până acolo încât, cu sarcasmul tipic britanic, ziarele au cerut românilor și bulgarilor să stea acasă invocând cauze umoristice, vremea proastă și faptul că insula se va scufunda.

Răspunsul a fost unul pe măsură din partea mass-media din România și i-a ridiculizat pe gazetarii din Albion. Cotidianul „Gândul” a declanșat o campanie-replică, intitulată „Why dont you come over?” („De ce nu veniți voi la noi?”), bazată chiar pe arma umorului britanic:
„Nu știm dacă nouă ne va plăcea Anglia, dar sigur voi vă veți îndrăgosti de România!”;

„Jumătate din fetele noastre arată ca și Kate (frumoasa soție a prințului William, n.n.), iar cealaltă jumătate ca și sora ei”;

„Prințul Charles și-a cumpărat deja casă aici, iar în curtea acesteia prințul Harry nu a fost fotografiat în pielea goală!”;

„Berea costă mai puțin decât orice apă minerală în Regatul Unit!”;

„La masă puteți consuma și altceva în afară de cartofi prăjiți, pește și plăcintă”, sunt doar câteva dintre mesajele care au ironizat paranoia din media engleză.

Ultimul act al acestui război mediatic este așa-zisul scandal al cărnii de cal din lasagna semipreparate comercializate în rețelele de magazine din Marea Britanie, prin care se încearcă impunerea de sancțiuni economice României, țara de proveniență a cărnii. Deocamdată, nu există nicio probă că respectivul produs ar fi plecat la export din România etichetat fals, drept carne de vită, dar media britanică încearcă să obțină măcar o compensație morală pentru un război pe cât de inutil, pe atât de ridicol.

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus