Actualitate

Moldova prezentată cu succes la prima ediţie a Festivalului European „Turism şi Strategie”

Festivalul a avut loc în perioada 3-6 iunia și a reprezentat un eveniment excepţional atât din punct de vedere naţional, cât şi European, din perspectiva strategiilor de promovare a turismului. Evenimentul a reunit, pentru un weekend, 30 de oraşe din peste 20 de state europene. Pe parcursul a două zile, a avut loc un concurs, unde fiecare oraş a prezentat strategia sa de comunicare în plan turistic, în dependenţă de categoria pentru care a optat. Cele 5 categorii de premii pentru care oraşele europene au intrat în competiţie cu strategiile lor de promovare a turismului, au fost: 1.Cea mai bună gamă de materiale imprimate; 2.Cel mai bun video; 3.Cea mai bună strategie de eveniment; 4.Cel mai bun suport digital (web site, aplicatie mobila) 5.Cea mai bună gamă a produselor derivate.

Un juriu competent, compus din membri recunoscuţi pentru experienţa lor în domeniul turismului, a apreciat şi a oferit Steaua Europeană a Turismului celor mai ambiţioase şi creative strategii de promovare prezentate. ANTRIM a participat la toate categoriile de premii, iar în final, juriul a oferit Chişinăului, Republicii Moldova, Steaua Europeană a Turismului la categoria „Cea mai bună gamă a produselor derivate”. Gama de suvenire cu logo-ul turistic “Pomul Vieţii” prezentată în concurs a fost cea mai variată.

“Participarea noastră la acest Festival este parte a campaniei de sensibilizare a potenţialilor turişti din pieţile ţintă, începută odată cu lansarea brandului turistic al Moldovei. Continuitatea tradiţiilor, încărcătura culturală a simbolului Pomului Vieţii şi modul cum acesta a fost expus într-o viziune modernă – au fost factorii decisivi pentru care juriul a acordat acest premiu Moldovei.” a menţionat Natalia Ţurcanu, directorul executiv al Asociaţiei Naţionale pentru Turism Receptor din Moldova.

Gala Premiilor a fost urmată de o Sărbătoare a Turismului, unde standul Republicii Moldova a fost unul dintre cele mai bine amenajate şi dinamice. Prin efortul comun al membrilor ANTRIM, în colaborare cu Ambasada Republicii Moldova în Franţa, ONVV şi reprezentanţii diasporei: Asociaţia Culturală „Inter-Arts” şi „Galérie Moldave à Paris”, prestaţia şi prezenţa Moldovei la acest Festival a fost apreciată de organizatori la cel mai înalt nivel.

Cei peste 10 mii de vizitatori prezenţi la festivalul turismului au avut posibilitate să afle despre oferta turistică prezentată de membrii ANTRIM şi desigur, să guste plăcinte şi vinurile Moldovei. Celor interesaţi de tradiţiile moldoveneşti, le-a fost propus un spectru variat de produse de artizanat: oale din lut, ulcioare, suvenire, ii, etc. De asemenea, Republica Moldova a fost reprezentată şi la nivelul prestaţiilor artistice, datorită a două recitaluri de muzică susţinute de către artista de origine basarabeană – Vika Mahu.

În 2016, acest Festival va fi organizat în Dubrovnik, Croţia, iar organizatorii au susţinut propunerea ANTRIM de a aduce acest eveniment şi în Republica Moldova pînă în 2020.

Timpul.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *