Timpul.md

Opinii & Editoriale 16 Ianuarie 2017 | 07:24

Moldovenii față în față cu imperialismul rusesc

Au trecut mai puțin de câteva săptămâni de la învestirea lui Dodon care a jurat să apere și să respecte Constituția R. Moldova. Imediat după asta, omul Moscovei a mers în vizită la separatiștii criminali din Transnistria, iar săptămâna aceasta ar urma să aibă loc o întrevedere cu Vladimir Putin, președintele F. Ruse.

Nu cred că exista cineva în RM care se aștepta la altceva de la piticul politic Igor Dodon. Până la urmă, ca orice individ virusat de imperialismul rusesc, Dodon, nu face altceva decât să cânte acele piese ce-i sunt livrate de acasă, din Moscova.

Maia Sandu, separatiștii și Vlad Filat

Au urmat tot felul de reacții la vizita lui Dodon pe teritoriul necontrolat de autoritățile constituționale de la Chișinău. Maia Sandu și PAS-ul condus de ea afirmă că „poziția președintelui moldovean în raport cu Krasnoselski contravine Constituției”.

Evident că aceasta este cât se poate de adevărat, unicul lucru amuzant este că se observă încălcările doar atunci când cel care le comite este în opoziție. Pentru cei care nu mai țin minte, vreau să le reamintesc că șeful Maiei Sandu din 2012, Vladimir Filat, a avut mai multe întâlniri cu liderul de atunci al regimului criminal din Tiraspol, E. Șevciuk. La una din ele s-a semnat chiar un „act” între „Republica Moldova” și „Transnistria”.


Nu-mi aduc aminte atunci că Maia Sandu, sau oricine altcineva din anturajul PLDM, să-i fi zis lui Filat că acesta încălca Constituția.

Adică, încălcările de orice fel, sunt „criticate”, doar dacă cel care le comite este în „opoziție”. Dacă ești din aceeași echipă cu cei care încalcă Constituția - acest lucru este trecut cu vederea. Despre ce fel de opoziție proeuropeană putea fi vorba atunci?

Documentul, semnat de Filat și Șevciuk, nu este o excepție pe relația Chișinău-Moscova (via Tiraspol). La câteva luni după semnarea acelui act, premierul R. Moldova de atunci, V. Filat, Mitropolitul Moldovei, ÎPS Vladimir și E. Șevciuk au efectuat o vizită comună pe muntele Athos. Purtătorul de cuvânt al premierului moldovean, Igor Volniţchi a specificat pentru agenţia INTERFAX, că astfel „Conducătorii Moldovei şi Transnistriei întreprind o vizită particulară pe muntele Athos, pentru a se închina şi ruga împreună în mănăstirile străvechi”. Totodată, el a menţionat că în cadrul vizitei, Filat şi Şevciuk „vor discuta chestiuni, legate de diferendul transnistrean şi alte probleme, care prezintă interes comun”.

Toți liderii R. Moldova, într-un fel sau altul, s-au aruncat în genunchi în fața Moscovei, sperând sau crezând că astfel vor reuși să obțină anumite avantaje fie ele politice sau economice. Toți s-au înșelat și rând pe rând au dispărut de pe arena politică.

„Noua opoziție” a R. Moldova ce gravitează în jurul Maiei Sandu și a grupării Țopa-Lucinschi (Jurnal Tv-Tv7) nici nu se mai obosește să simuleze o poziționare antirusească. Planul lor este că anume retorica pacifistă față de imperialismul rusesc va genera o coagulare a unui număr cât mai mare de cetățeni, lucru care le-ar permite lor - accederea în Parlament și chiar la Putere. Cu ochii fixați pe obiectivul intrării în Parlament și obținerii puterii, aceștia nu observă ce se întâmplă în jur.


Arhanghelii presei autohtone

Ce poate fi mai frumos pentru Moscova decât un președinte prorus și o „opoziție” fără cap? Atitudinea grupării Țopa-Lucinschi față de Dodon/Filat a variat enorm în ultimii ani. Când interesele de moment o dictau - respectivii erau promovați intens la TV. Dacă era nevoie, se organizau și marșuri în comun. Iar dacă se ivea posibilitatea - se încasau sume uriașe de bani de la aceștia.



Ce vedeți mai sunt niște „abonamente” TV achitate postului de televiziune Jurnal TV de către PLDM/PSRM în 2014. Zeci de milioane de lei au intrat în contul JTV legal. Pe lângă aceste sume, s-ar putea ca plățile la negru pentru același post să fi fost mult mai mari. Acești arhangheli ai „presei libere” de ani de zile țin în direct lecții de etică și deontologie. S-au întrebat ei, de unde a luat Filat acei bani? Oare nu tot din banii sifonați de la bănci? Clar că banii n-au miros, dar să încasezi asemenea sume de la Dodon, să faci proteste împreună cu el, și după să încerci să convingi societatea că victoria lui e de fapt o „fraudare a alegerilor”?

Da, alegerile au fost fraudate, dar fraudarea lor a avut loc înainte de 30 octombrie/13 noiembrie 2016. Fraudarea alegerilor a început atunci când presa camuflată în îngeri, încasa sute de mii de euro de la interlopi și de la oamenii Moscovei.

Cea mai mare plată a fost făcută de PLDM în noiembrie 2014. Cine își aduce aminte, acea perioadă a fost marcată de „dezvăluirile” lui Usatîi care într-o conferință de presă a prezentat mai multe adeverințe care demonstrau că acesta a fost consilierul lui Vladimir Filat.
La 5 noiembrie 2014, site-ul postului Jurnal TV a publicat știrea: „Mărturia lui Gorbunțov: Am fost împușcat la comanda lui Renato Usatîi”. În care se spune: „Bancherul rus Gherman Gorbunțov, care a supraviețuit unui atentat la Londra, după ce a fost împușcat de șase ori de interlopul moldovean Vitalie Proca, susține că atentatul la viața sa a fost pus la cale de afaceristul Renato Usatîi, care aspiră la un fotoliu de deputat în Parlamentul Republicii Moldova”. În acea perioadă au fost publicate pe site-ul trustului Jurnal mai multe știri/articole în care Usatîi era „legat” de Plahotniuc, deși guvernarea era asigurată de cei doi încă parteneri - Filat și Plahotniuc.

Avem o dovadă cât se poate de clară că Jurnal TV scrie subiecte la comanda celui care transferă bani în contul televiziunii. Dacă atunci, Usatîi era în conflict cu Filat, iar Gorbunțov era folosit de PLDM-Jurnal TV, astăzi știri similare cu cea de mai sus puteți vedea la Publika, care este în conflict cu același Usatîi. Unica diferență majoră între Publika și Jurnal este că ultimii încă încearcă să convingă lumea că sunt „corecți”, „echidistanți” și „luptă pentru popor”.

Păcat că opoziția actuală a ajuns pe mâna unor diletanți care merg după ordine la niște cetățeni cel puțin la fel de dubioși ca cei care sunt la putere. Dacă nu se întâmplă nimic ieșit din comun în următorul an, opoziția actuală va avea aceeași soartă ca și BMD-ul din 2005, va acumula 20-30% dar va pierde bătălia pentru putere. Paradoxal, dar nu aceasta este cea mai mare problemă a cetățenilor RM, ci continuarea retoricii din anii ’90 despre „suptul de la două vaci”. Nicio grupare politică nu este cu adevărat proeuropeană, dacă nu se poziționează fără echivoc față de imperialismul rusesc în regiune. Până nu vom avea o opoziție care spune clar că dușmanul strategic al R. Moldova este F. Rusă și sclavii ei aici, nu are niciun sens să ne amăgim cu venirea „proeuropenilor” la putere.

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus