Actualitate

ONG-urile îngrijorate după campania electorală pentru alegerile locale

Secretarul Coaliției spune că este ușor să lansezi o știre falsă, dar este greu să fie contracarate efectele negative pe care le aduce. Sunt necesare soluții ca aceste știri să nu mai poată fi lansate. O altă situație care stârnește îngrijorare este faptul că unele mijloace media sunt afiliate politic, deşi au declarat la apariția pe piață că au alt statut. „Am observat că unii radiodifuzori foarte clar au promovat un candidat și l-au defăimat pe altul, ceea ce nu trebuie să existe într-o societate democratică”, a spus Polina Panainte.

ONG-urile recomandă instituțiilor să reflecte în campania electorală pentru alegerile parlamentare activitatea concurenților electorali fără a-i discrimina, în scopul informării adecvate a alegătorilor despre programele și platformele electorale ale participanților la alegeri. „Ne dorim ca instituțiile mass media să reflecte campanie electorală fără vreo ingerință din partea autorităților, a organelor electorale sau a concurenților electorali. Iar activitatea instituțiilor mass-media să fie monitorizată de către organele abilitate și să intervină prompt și eficient când sunt atestate derogări”, a mai spus secretarul Coaliției.

Directoarea executivă a Centrului pentru Jurnalism Independent, Nadine Gogu, a spus că radiodifuzorilor li se recomandă să folosească rapoartele de monitorizare efectuate în campania electorală pentru alegerile locale ca pe niște instrumente de auto-reglementare. Să elimine carențele, astfel încât să activeze în corespundere cu prevederile legale. Alegerile locale au fost un test care a demonstrat că, deși există organ de reglementare, care a intervenit uneori, unii radiodifuzori au adoptat un comportament inadecvat, pe care l-au perpetuat și nu au ținut cont de faptul că au fost sancționați. Comportamentul acestora nu s-a schimbat, la unii dintre cei sancționați.

În opinia expertului, în campania electorală pentru alegerile parlamentare este necesar de prevăzut alte pârghii care ar putea să-i ajute pe radiodifuzori să revină în cadrul legal de activitate, să reflecte campania așa cum ar trebui. „Rolul mass media este să ofere publicului, în timpul alegerilor în special, informație corectă, echidistantă, să ofere acces tuturor concurenților electorali. Să lase pe om să judece și să voteze informat. El trebuie să decidă nu noi să-i spunem pentru cine trebuie să voteze”, a spus Nadine Gogu.

Monitorizarea posturilor de televiziune de către Centrul pentru Jurnalism Independent în campania electorală este realizată în cadrul proiectului „Presa în sprijinul democrației, incluziunii și responsabilității în Moldova”, finanțat de Agenția SUA pentru Dezvoltare Internațională, cu efortul Coaliției Civice pentru Alegeri Libere și Corecte. 

Sursa: ipn.md

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *