Timpul.md

Actualitate 13 Septembrie 2017 | 11:02

Principalele modificări aduse de noul Duster la exterior și interior. După câteva secunde a fost numită „maşina perfectă pentru off-road"! FOTO SPECTACULOS

Cea de-a doua generaţie a SUV-ului Dacia Duster promite o adevărată revoluţie la Mioveni. Dacă în urmă cu aproape opt ani Duster venea în premieră cu scaune încălzite şi tapiţerie din piele, însă cu un interior foarte asemănător cu cel de la Logan şi Sandero, acum însă, noul Duster vine cu un interior complet nou, scrie  Mediafax .

Printre premiere se numără accesul keyless-go, având o cheie tip cartelă similară cu cea de pe modelele Renault, care permite pornirea motorului din buton. Lista echipamentelor este completată de climatizarea automată cu butoane speciale care includ un display pe acestea. Dacă în prima fază Duster va veni cu sistemul multimedia regăsit momentan şi pe Logan şi Sandero, de anul viitor va veni cu o nouă tabletă care ar putea veni inclusiv cu Android Auto şi Apple Car Play – informaţie aflată încă la nivel de zvon. 

Tot printre noutăţi vine faptul că Duster va avea în premieră şase airbaguri, având pe lângă clasicele frontale şi laterale şi airbaguri cortină. Tot un plus de siguranţă vine de la şasiul întărit şi senzorul pentru unghi mort.

Pentru off-road, noul Duster poate fi echipat cu un sistem de camere video montate în oglinzi, faţă şi spate. Cel de la volan va putea vedea individual fiecare cameră, însă nu şi maşina „de sus” cum se întâmplă la Nissan spre exemplu.

La bord Duster a preluat ideea planţei de la Nissan, iar ceasurile de bord au un design nou, alături de un nou display pentru computerul de bord cu display LCD.



Volanul prezintă comenzi la nivelul claxonului, caracteristică des întâlnită în zilele noastre. Foto: Octavian Vasilescu


Noul Duster vine cu o navigaţie modernă în locul radioului cu care eram obişnuiţi. Foto: Octavian Vasilescu


Portbagaj spaţios, ideal pentru excursii. Foto: Octavian Vasilescu



Mai ceva ca la Untold a fost la prezentarea noului Duster. Foto: Octavian Vasilescu.


Standul DACIA de la Salonul Auto de la Frankfurt 2017. Foto: Octavian Vasilescu


„Păstrăm preţul, oferim un spaţiu interior mai mare şi corectăm ce doresc clienţii – venim cu un plus de confort şi de siguranţă. Spre exemplu, scaunele sunt reproiectate şi mult mai confortabile, habitaclul este mai practic şi cu mai multe spaţii de depozitare (inclusiv portierele spate dispun acum de buzunare – n.red.)”, explică Vincent Fournier, director de pro­gram pentru noul Duster.

De asemenea, tot pentru un plus confort noul Duster vine cu o nouă servodirecţie, senzor de lumină, astfel încât farurile să se aprindă automat la lăsarea întunericului şi senzor de ploaie pentru pornirea automată a ştergătoarelor.

„Cei mai mulţi clienţi Dacia vin dinspre maşinile second-hand. Dorim o siguranţă medie. Dacia este o alternativă la second-hand. Nu suntem întotdeauna la cel mai înalt nivel şi nu avem multă electronică, dar suntem în media pieţei şi peste nivelul de siguranţă oferit de un automobil second-hand. Acum avem şase airbaguri, senzor pentru unghiul mort. Monitorizăm piaţa. Spre exemplu, trei stele de astăzi sunt cinci stele de acum câţiva ani. Acum pentru cinci stele trebuie să ai camere video, radar, electronice care costă foarte mult şi clienţii nu doresc asta deoarece am avea un preţ prea mare”, a spus Vincent Fournier.

„La interior totul a fost reproiectat pentru un plus de confort. Spre exemplu, am optat pentru trei guri de ventilaţie pe mijloc pentru o mai bună aerisire a locurilor din spate. Scaunele au o susţinere laterală mai bună. Calitatea percepută este mult mai bună. Vrem să menţinem Duster în lumea SUV-urilor şi să continuăm fenomenul Duster”, a spus David Durand Global Access Design Interior. Printre noile sisteme se numără şi Hill Start Assist, pentru plecarea din pantă.



Legat de grupul motopropulsor, Renault încă nu a oferit informaţii, însă a lăsat să se înţeleagă faptul că nu sunt modificări majore. Cel mai probabil motorul pe benzină de 1,6 litri a dispărut din gamă, iar transmisia automată EDC cu dublu ambreiaj este în continuare disponibilă numai cu tracţiune faţă, nefiind în plan o cutie automată cu 4x4.

„La vechiul Duster puteai vedea şi mirosi compromisurile. Acum nu. Noul Duster este o maşină modernă, actuală, fără compromisuri. În plus, vom păstra clienţii”, explică Laurens Van Den Acker, directorul de design al Grupului Renault.



Noul Duster nu va avea o versiune cu şapte locuri aşa cum s-a zvonit prin simplul motiv că şasiul şi caroseria sunt sunt proiectate pentru o astfel de versiune.

„Da, am luat în calcul un Duster cu 7 locuri, mai mare. A fost o propunere şi am făcut mai multe variaţii pe platformă, dar ne-am uitat la ce buget avem disponibil şi cât de mult putem extinde platforma, ce putem face şi ce nu putem face, când vom putea înlocui alte maşini pe care le avem în gamă. De obicei vrem să scoatem tot ce putem dintr-un model, dar trebuie să luăm în calcul şi gama. Acum încet-încet extindem gama în funcţie de piaţă. Care model nu se vinde, încercăm să inovăm iar pe cele care au succes, le tratăm cât mai frumos. Ce trebuie să facem cu Duster şi ce nu, ce trebuie să facem cu alte modele. Ne uităm şi la familie şi la model. Noi dorimsă extindem gama Dacia, iar maşinile care nu au succes încercăm să le inovăm, iar care au, le tratăm cu respect”, a subliniat Laurens Van Den Acker.

Neoficial, prețul de bază va fi se pare cu câteva sute de euro mai mare față de generația actuală (10.900 de euro TVA inclus). Duster este așteptat în România probabil în luna decembrie a acestui an.

Mai jos vă prezentăm cele mai importante noutăți ale SUV-ului produs la Mioveni:

EXTERIOR

- Blocuri optice noi, cu lumini de zi LED, nervuri pe capotă și un scut de culoare crom satinat;
- Stopurile sunt acum pătrate, cu patru "zone" LED distincte, la fel ca la Logan și Sandero. Sunt extrem de asemănătoare cu cele de la Jeep Renegade;
- Scutul de protecție din spate, de culoare crom satinat, este mai mare față de cel de la generația anterioară.


INTERIOR

- Parbrizul a fost mutat mai in față cu 10 centimetri și este mai înclinat decât în trecut. Se crează impresia de mai mult spațiu în habitaclu;
- Planşa de bord şi scaunele au fost complet redesenate;
- Display-ul central pe care se desfășoară MediaNav Evolution este poziţionat mai sus la actualul Duster, fiind mult mai lizibil;
- Trei aeratoare rotunde, amplasate deasupra display-ului central;
- Butoanele de comandă, așezate sub forma unei claviaturi;
- Sisteme noi: Multiview Camera (4 camere video, frontală, spate și două laterale)
- Climatizare automată, airbag tip cortină
- Sistem de pornire și acces fără cheie
- Sistem de avertizare pentru unghiul mort
- Volan nou, cu patru braţe, care poate fi ajustat în înălțime (40 mm) și în adâncime (50 mm);
- Amplasarea claxonului în centrul volanului;
- Spațiile de depozitare mai mari, 28.6 litri, cu 5.8 litri mai mult față de vechea generație.

Mediafax

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus