Timpul.md

Actualitate 16 Aprilie 2020 | 16:29

RAPORT / Postul public Moldova 1 LUCREAZĂ deschis pentru Igor Dodon și PSRM

 

În perioada 9-15 martie 2020, postul public de televiziune Moldova 1 și-a ajustat într-o mare măsură conținutul informativ la agenda guvernării, autoritățile publice centrale fiind cel mai frecvent menționate și citate în știri. Totodată, Igor Dodon a fost prezentat în context pozitiv în aproape toate știrile, în timp ce Partidul Socialiștilor a fost mai degrabă favorizat față de formațiunile de opoziție. Concluziile se conțin în raportul de monitorizare a televiziunii publice, lansat joi, 16 aprilie, de Centrul pentru Jurnalism Indepedent.

Raportul relevă că în aproximativ jumătate din știrile celui mai important buletin informativ al zilei, „Mesager”, au fost citate în calitate de surse autoritățile centrale sau instituțiile statului: Președinție, Guvern și Parlament. Totodată, premierul Ion Chicu, președintele Igor Dodon, ministra Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Viorica Dumbrăveanu, președinta Parlamentului, Zinaida Greceanîi, și primarul municipiului Chișinău, Ion Ceban, s-au bucurat de cea mai mare prezență în știri.

Dintre actorii politici, Partidul Socialiștilor și reprezentanții formațiunii au fost favoriați prin citările directe, în calitate de surse, într-un număr mare de știri, dar și prin modul în care aceste știri au fost prioritizate în buletinele informative și prin punerea în lumină mai pozitivă a PSRM, a inițiativelor acestui partid și a reprezentanților săi.

Pe de altă parte, partidele și politicienii de opoziție au fost defavorizate prin numărul redus al citărilor acestora în cadrul știrilor și prin locul pe care știrile cu și despre aceștia le-au ocupat în buletinele de știri - de obicei în a doua parte sau spre finalul buletinului.
 
Raportul INTEGRAL AICI

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus