Actualitate

România închide şcolile, pieţele şi târgurile, circulaţia pe timpul nopţii este restricţionată, angajaţii trebuie să lucreze de acasă

Începând de astăzi, circulaţia pe timpul nopţii este restricţionată, angajaţii din companii trebuie să treacă la munca de acasă, iar portul măştii este obligatoriu peste tot în ţară.

Începând de astăzi, România va intra într-o nouă perioadă de carantină, de data aceasta una parţială, pe fondul evoluţiei puternice a cazurilor de COVID-19. Preşedintele Klaus Iohannis a spus, joi, în deschiderea şedinţei de guvern că sunt necesare măsuri restrictive „mai ferme“ pentru prevenirea răspândirii COVID-19.

Astfel, de astăzi circulaţia pe timpul nopţii este restricţionată, toate şcolile vor trece la predarea în mediul online, angajaţii trebuie să treacă la munca de acasă, acolo unde se poate, iar pieţele închise şi târgurile se vor închide.

„Angajaţii din public şi din privat trebuie să treacă la telemuncă peste tot unde este posibil. Magazinele trebuie să fie închise seara cel târziu la ora 21.00, circulaţia trebuie restricţionată. Târgurile şi pieţele trebuie închise, iar portul măştii trebuie să devină obligatoriu peste tot în ţară“, spunea Klaus Iohannis.

Aceste măsuri restrictive se vor aplica pe o perioadă de 30 de zile, urmând ca la finalul acestei perioade, în funcţie de evoluţia situaţiei epidemiologice, să se hotărască eliminarea sau modificarea lor.

Închiderea şcolilor este o măsură care a stârnit multe reacţii atât din partea părinţilor, reprezentanţilor elevilor, cât şi din partea organizaţiilor care militează pentru drepturile copiilor.

Astfel, circa 47,2% dintre părinţi consideră că închiderea şcolilor nu este una bună pentru sistemul de educaţie, iar 45,2% dintre ei consideră această decizie ca fiind una necesară, conform unui sondaj al Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi (FNAP).

„Având în vedere rezultatele obţinute, FNAP consideră că educaţia trebuie să primeze, în orice formă ar fi desfăşurată, dar nepierzând din vedere inegalităţile care vor apărea în ceea ce priveşte accesul la educaţie al copiilor aflaţi în medii defavorizate şi recuperarea decalajelor educaţionale inerente perioadei pe care o traversăm“, transmite Federaţia Naţională a Părinţilor.

De asemenea, 50,7% dintre părinţi nu cred că există o relaţie de cauzalitate între des­chiderea unităţilor de învăţământ şi creş­terea numărului de infectări cu COVID-19. Circa 28,1% dintre ei cred că deschiderea unităţilor de învăţământ a dus la creşterea numărului de infectări, iar 21,2% nu ştiu dacă există o legătură de cauzalitate.

La întrebarea despre măsurile care ar trebui luate de autorităţi pentru a elimina inechităţile apărute î­­­n educaţie din cauza COVID-19, 63,8% părinţii sunt de părere că dotarea unităţilor de învăţământ cu laptopuri/tablete pentru elevi şi cadrele didactice ar trebui să primeze.

Sondajul FNAP a fost realizat în perioada 2-5 noiembrie, pe un eşantion de 95.224 de respondenţi din Bucureşti – 31%, Braşov – 17.4%, Arad – 12.9%, Teleorman – 8.2%, Mureş – 7.4%, Iaşi – 5.2%, Neamţ – 4.8%.

Consiliul Naţional al Elevilor nu este de acord cu propunerea preşedintelui Iohannis, subliniind că multe unităţi de învăţământ din România se află în comunităţi în care rata de transmitere a COVID-19 este cu mult sub incidenţa de 3 la 1.000 de locuitori.

„Considerăm că propunerea preşe­dintelui României este una nefundamentată la momentul de faţă. Traversăm, cu siguranţă, o perioadă de criză, însă e important să ţinem minte faptul că şcoala reprezintă una dintre instituţiile care stau la baza societăţii noastre“, a declarat Rareş Voicu, preşe­dintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Organizaţia World Vision România crede că decizia autorităţilor de a trece întreg sistemul de învăţământ în online, la doar două luni de la începerea şcolii în cele trei scenarii de funcţionare, dar fără nicio soluţie la problemele sistemului semnalate încă din martie 2020, va duce la sacrificarea educaţiei unei întregi generaţii de elevi. World Vision România spune că, astfel, dreptul tuturor co­piilor de a avea acces la educaţie este încălcat.

„În mediul rural, şcoala online este în continuare o utopie. Conform studiilor World Vision România, 40% dintre copiii din mediul rural nu au participat la şcoala online în prima perioadă a restricţiilor, iar în unu din trei sate în care World Vision România activează există zone cu semnal slab sau inexistent, lucru care îi afectează direct pe elevii care fac eforturi să-şi continue studiile“, transmit ei.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *