Actualitate

A fost creat Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului din Moldova – BATIM

Vineri, 10 iulie, reprezentantii a 21 de institutii – 14 publicatii (edituri), cinci agentii de publicitate si doi clienti de publicitate – au constituit, in premiera in tara noastra, Biroul de Audit al Tirajelor si Internetului din Moldova (BATIM).

Decizia de creare a BATIM a fost luata in cadrul unei Adunari Generale, care a semnificat si finalizarea proiectului CIJ „Sporirea capacitatilor institutiilor relevante in vederea crearii Biroului de Audit al Tirajelor in Moldova”, realizat cu sprijinul Fundatiei „Eurasia”, Reprezentanta din Moldova, cu resurse financiare din partea Ministerului de Externe al Olandei si a Agentiei Statelor Unite pentru Dezvoltare (USAID). Potrivit Irinei Iurcisin, coordonatoarea proiectului, BATIM este o organizatie creata de catre industria de publicitate din RM si are scopul de a oferi informatii media ce vor deveni un standard in tranzactiile de publicitate din tara. BATIM va fi o organizatie non-profit, transparenta si echidistanta, care va furniza cifre credibile despre tirajele presei din RM, ulterior orientandu-se spre evaluarea traficului de internet, dar si alt gen de studii ale pietei media. Cei 21 de membri-fondatori mentioneaza ca BATIM este deschis tuturor organizatiilor media – indiferent de limba, continutul editorial si orientarea politica a publicatiilor editate de acestea -, precum si clientilor de publicitate si agentiilor de publicitate.

„Organizatia pe care o creati astazi va insemna, inainte de toate, credibilitate si transparenta, a spus Fabio Bellicanta, manager publicitate Orange Moldova. Pentru noi, cei care gestionam bugetele de publicitate, este extrem de important sa avem la dispozitie date cat mai precise, posibilitatea de a masura si, astfel, sa stim ca investim corect. Este un eveniment important pentru clienti mari ca Orange, dar si pentru companiile mai mici, care sunt interesate sa-si eficientizeze bugetele”. „Nu-mi vine sa cred ochilor, caci, recunosc, la un moment dat am fost foarte pesimist in ceea ce priveste crearea Biroului in Moldova, a spus Liviu Burlacu, secretarul general al MATESZ (institutia similara din Ungaria) si, din 2008, consultantul proiectului de la Chisinau. „Stim cu totii ca BATIM nu va face o revolutie, dar el poate sa fie primul pas spre transparentizarea pietei mass-media in RM – un proces absolut necesar mai ales in conditiile cand bugetele pentru publicitatea in presa scrisa sunt in crestere si in RM. Si lucrurile pot fi schimbate pas cu pas. Felicitari!”.

In cadrul Adunarii Generale au fost aprobate Denumirea, Statutul si Bugetul Asociatiei, au fost alese organele de conducere si de control ale viitorului BATIM. Consiliul de Administratie al BATIM va fi alcatuit din sapte membri – Victoria Musteata, Orange Moldova (presedinta); Sorina Stefarta, „TIMPUL de dimineata”; Petru Macovei, Asociatia Presei Independente; Ala Istratii, „Komsomolskaia pravda-Basarabia”; Galina Zablovscaia, Asociatia Agentiilor de Publicitate din Moldova; Tatiana Morari, AR „Makler Plus”. Director General al BATIM – care de asemenea este membru al Consiliului de Administratie – a fost desemnat Alexandru Burdeiinii, director al Agentiei de Presa „InfoMarket Media”. In Comisia de revizie, au fost alesi Rodica Verbeniuc, IM Moldcell SA, Veaceslav Climenco, „Antenna”, Ludmila Buzulan, „Business-TV Media” SRL (Agentia de Relatii Publice „Profile”).

Imediat dupa Adunarea Generala, cei 21 de membri-fondatori ai BATIM vor demara procedura de inregistrare a Asociatiei, dupa care Consiliul si directorul vor lucra la crearea sistemului de audit. La aceasta etapa, cotizatia de membru BATIM este de 350 de lei lunar, bani care vor asigura functionarea Biroului. Statutul, lista documentelor necesare pentru a deveni membru al BATIM pot fi gasite pe: http://www.ijc.md/index.php?option=com_content&task=view&id=447&Itemid=1, dar si la membrii Consiliului de Administratie BATIM.

Lista membrilor-fondatori ai BATIM

Editori de presa: „Spros i Predlojenie” SRL (SP), Asociatia Presei Independente”, „Ziarul de Garda”, „TIMPUL de dimineata”, „Cuvantul”, „Jurnal de Chisinau”, „Unghiul”, „Megan TV”, „AstaDa” (New Media Group), „Antenna, „Komsomoliskaia pravda – Basarabia”, „Moldavskie vedomosti”, „InfoMarket Media”, „Business Elita”

Agentii de publicitate: APROM Grup, „Business-TV Media” (Agentia de Relatii Publice „Profile”), Asociatia Agentiilor de Publicitate din Moldova, Synergy Eur-Est SRL, PR Agentia „Parc Communications”

Clienti de publicitate: Orange Moldova SA, IM Moldcell SA.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *