Finanţe

„Banii noştri, drepturile noastre”

Cu referire la acţiunile BNM de respectare a drepturilor consumatorilor de servicii financiar-bancare, Galina Berzedeanu a spus că banca naţională emite regulamente privind informarea corectă a clienţilor despre produsele şi serviciile oferite de băncile comerciale. Astfel, informaţiile despre depozite, credite, comisioane şi dobânzi sunt la vedere în fiecare instituţie bancară, precum şi în variantă electronică.
De asemenea, BNM evaluează modul în care băncile gestionează riscurile aferente sistemelor de deservire bancară la distanţă, în vederea excluderii riscurilor privind securitatea informaţiei. Băncile sunt obligate să dea publicităţii condiţiile de emitere a cardurilor bancare, de utilizare a acestora, precum şi tarifele aferente. Totodată, BNM recepţionează de la clienţi petiţii şi propuneri privind indexarea depunerilor băneşti, derularea procesului de lichidare a băncilor, rata inflaţiei, acordarea certificatelor privind permisiunea transferului mijloacelor băneşti peste hotare etc.

Karoly Attila Soos, expert din Ungaria, s-a referit la experienţa UE în domeniul protejării drepturilor consumatorilor de servicii financiar-bancare şi a spus că, deocamdată, nu s-a reuşit crearea unei pieţe unice comunitare şi nici elaborarea unui cadru unic de protejare a drepturilor consumatorilor acestor categorii de servicii.

„Netransparenţa taxelor şi a comisioanelor aplicate de rând cu dobânda la creditele de consum este un fenomen des întâlnit. Aceste probleme deranjează consumatorii peste tot”, a conchis Karoly Attila Soos.
Masa rotundă este parte a programului Săptămânii de informare a consumatorilor cu genericul „Banii noştri, drepturile noastre”.

Sursa: Info-Prim Neo

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *