Timpul.md

Culinar.md 15 Iulie 2021 | 05:46

Ce mănânci pe timp de caniculă

Pentru că organismul tău este extrem de solicitat în această perioadă, iar temperatura ridicată nu face decât să complice lucrurile, eu îţi voi spune ce alimente sunt recomandate pe timp de caniculă… Salată verde şi salată de varză crudă, lapte, unt şi brânzeturi (de preferat fără sare), cereale, fructe şi legume.

Cele mai bune fructe pe timp de caniculă se pare că sunt: mere, pere, struguri dulci, pepene verde, pepene galben, piersici, mandarine, kiwi, cireşe, avocado, caise.

Cele mai bune legume pe timp de caniculă: varză, salată verde, castraveţi, roşii, sparanghel, conopidă, ciuperci, mazăre, ardei, cartofi, dovlecei, morcovi, pătrunjel.

Consumă cât mai multe alimente proaspete, care pot fi mâncate în stare crudă şi evită preparatele grase şi bogate în amidon. Renunţă să consumi preparate din carne, produse ce conţin maioneză, ouă sau sosuri ce se pot altera cu uşurinţă. Încearcă să introduci în alimentaţia ta zilnică cât mai multe legume şi fructe. Fructele şi legumele sunt principalele surse de vitamine şi minerale, substanţe fără de care organismul tău nu ar putea funcţiona. Mai mult, cu un astfel de meniu te poţi asigura că nu vei fi victima unor toxiinfecţii alimentare, afecţiuni atât de frecvente pe perioada verii. Poţi alege să savurezi o porţie de salată răcoritoare, care îţi va asigura energie şi vitalitate pentru întreaga zi. Fructele şi legumele proaspete, consumate în stare crudă, contribuie la satisfacerea aportului zilnic necesar de vitamine şi minerale.

Desigur că există şi o serie de alimente contraindicate pe timp de caniculă: mâncăruri grase, carne de vită, carne de porc, zahăr, alcool, cafea.
Un lucru foarte important pe care nu trebuie să îl uitaţi vara este că, sub influenţa soarelui torid, organismul nostru pierde foarte multe lichide. Acest lucru afectează într-un mod grav sănătatea. Pentru a evita apariţia stărilor de oboseală şi a senzaţiei excesive de căldură, consumă cât mai multă apă, care e implicată în toate procesele fiziologice din organism şi e răspunzătoare de funcţiile vitale ale acestuia. Hidratarea se realizează în proporţie de 80% din lichidele pe care le consumăm şi 20% - din alimente. Specialiştii ne sfătuiesc să consumăm cel puţin doi litri de lichide zilnic, dar, ne atenţionează ei, să nu folosim ca sursă de hidratare sucurile carbogazoase - deşi sunt pe bază de apă, conţinutul lor ridicat de zaharuri nu este benefic organismului.

Sursa: Timpul Suplimentul Femeia

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus