Timpul.md

Sănătate 16 Aprilie 2021 | 06:22

Cele zece minerale esenţiale pentru organism

Mineralele joacă un rol foarte important în buna funcționare a corpului nostru: în activitatea celulară, în cea enzimatică și în cea hormonală, ajutându-ne să ne păstrăm sănătatea în parametri normali. De multe ori ne simțim obosiți, suntem stresați, avem diverse „pofte” și cu toate acestea, analizele ies bune. De ce?

Pentru că există carențe de minerale în organism și alimentația noastră nu este atât de bună pe cât credem. Ce ar trebui să facem?
În primul rând, să facem analize complete, care să evidențieze și nivelul anumitor minerale din corp și apoi să suplinim carențele. Acest lucru se poate face cu ajutorul suplimentelor, dar cel mai indicat ar fi să ne luăm minerale esențiale din alimente.

1. Calciul
Este, poate, cel mai important mineral pentru femei, dar nu numai… El ajută la dezvoltarea sistemului osos și previne apariția osteoporozei. Dacă micuții noștri nu consumă alimente bogate în calciu, dezvoltarea lor poate fi întârziată, iar la noi, femeile adulte, lipsa acestui mineral duce la oboseală, dureri de oase, amețeli. Îl luăm din lapte degresat, iaurt, brânză de vaci, legume, migdale/alune și miere.

2. Magneziul
Este foarte important pentru sistemul nervos și cel muscular, dar și pentru inimă. Lipsa magneziului poate duce la amețeli, stări de confuzie, apatie, oboseală cronică, anorexie. Magneziul se găsește în ciocolată, cereale integrale, verdețuri, nuci, fructe uscate.

3. Potasiul
Este foarte important pentru o gândire limpede și o memorie excelentă, ajutând transportul de oxigen spre creier. Dacă nu ai un nivel bun de potasiu în organism, se poate să suferi de lipsa poftei de mâncare, hipoglicemie, dureri abdominale. Pentru a suplimenta potasiul în organism, consumă banane, portocale, kiwi, roșii, cartofi.

4. Fierul
Este excelent împotriva anemiilor și ajută în procesul de creștere. Avem nevoie de fier pentru a preveni lipsa de oxigenare a țesuturilor și procesul de îmbătrânire. Pentru a avea o alimentație bogată în fier, consumă carne roșie, pește, ficat, fasole, cereale, legume, ciocolată neagră.

5. Cuprul
Degeaba ai o dietă bogată în fier, dacă nu există și cupru! Acesta asigură absorbția fierului, este energizant și antioxidant, deci previne răcelile și gripele. Dacă vei consuma cacao, mazăre și fructe de mare, vei ține departe anemia, intoxicațiile și inflamațiile cutanate.

6. Zincul
Este un antioxidant puternic și te va ajuta în vindecarea rapidă a rănilor externe, dar și interne. De exemplu, este excelent ca supliment dacă ai o infecție în organism sau suferi o intervenție chirurgicală. De asemenea, luptă împotriva căderii părului și întărește sistemul imunitar. Îl poți găsi în carne, pește, fructe de mare, ouă, lapte.

7. Cromul
Scade tensiunea arterială, ajută la slăbit și scade pofta de dulce. Dacă ai un nivel normal de crom în organism, poți preveni diabetul, hipertensiunea și problemele psihice. Cromul se găsește în cereale cu grâu, ceai negru și verde, drojdie, fructe de mare (scoici), carne albă, banane, spanac, legume.

8. Seleniul
Este un foarte bun antioxidant, menține elasticitatea pielii și produce hormoni tiroidieni. Seleniul este bun pentru vitalitate, menținerea tinereții și elasticității articulațiilor, dar și pentru un ten luminos și frumos. Găsești seleniu în carne, pește și ouă.

9. Fosforul
Conferă energie organismului și te ajută să ai dinți și rinichi sănătoși. Dacă ai carențe de fosfor, poți suferi de amețeli, slăbiciune, anorexie, dureri de dinți și de rinichi. Fosforul se găsește în brânză, ouă, fructe de mare, pește, sucuri naturale din fructe.

10. Iodul
Este foarte important pentru frumusețea și sănătatea părului, unghiilor, pielii și dinților. În plus, ajută în procesul de slăbire! Însă funcția lui esențială este de a crea hormoni tiroidieni, iar dacă ai o carență de iod, s-ar putea să te lupți cu boli tiroidiene. Iodul se găsește în ouă, lactate, fructe de mare, sare, legume.

Asigură-te că aceste minerale nu lipsesc din alimentația ta și că ai o dietă echilibrată! 

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus