Timpul.md

Sănătate 20 Iunie 2021 | 08:56

Diferența dintre zahăr brun și zahăr alb. Care este mai sănătos?

 Zahărul alb este procesat prin mai multe metode, iar cel brun este un amestec de zahăr alb și melasă, acesta fiind și motivul pentru care are culoarea maronie. Astfel, melasa este cea care face diferența, crescând ușor valorile nutriționale ale zahărului brun. Așadar, singurele diferențe importante sunt aspectul și gustul.

O altă deosebire este modul în care este folosit cele două tipuri de zahăr. De exemplu, dacă zahărul alb este folosit la dulciuri, acesta nu va influența culoarea acestora și le va da o textură aerată, ajutând la creșterea lor. Pe de altă parte, zahărul brun le poate colora cu acea nuanță maronie. Mai mult de atât, melasa reține mai multă umezeală, astfel dulciurile vor fi mai moi, însă mai puțin aerate.

Valori nutriționale
După cum spuneam, din punct de vedere ale caloriilor, nu există diferențe foarte importante. Mai exact, aproximativ 4 grame de zahăr brun (o linguriță) conțin 15 calorii, iar aceeași cantitate de zahăr alb conține puțin peste 16 calorii. Cu toate acestea, zahărul brun are un plus în ceea ce privește substanțele nutritive, însă nu atât de mare cum ar putea crede multă lume. Zahărul brun are valori puțin mai ridicate de calciu, fier și potasiu, în comparație cu cel alb, datorită melasei din compoziție.

În concluzie, nu este chiar importantă varianta de zahăr pe care alegeți să o consumați, ci faptul că zahărul trebuie consumat responsabil. Multe studii au demonstrat că un consum excesiv de zahăr, fie el alb sau brun, ajută la apariția obezității, principala cauză a diabetului, a bolilor cardiovasculare, a cariilor dentare, a ficatului gras și chiar a anumitor forme de boli foarte grave.

Ce cantitate de zahăr este recomandată zilnic

Potrivit specialiștilor, cantitatea maximă de zahăr pe care ar trebui să o consumăm zilnic nu trebuie să depășească 37,5 grame în cazul bărbaților și 25 grame în cazul femeilor. Așadar, este recomandat să citiți etichetele produselor pe care le consumați, pentru a vă face o idee despre cum se transpun cantitățile de zahăr în alimentele și băuturile preferate.

Ținând cont de faptul că o persoană consumă, în medie, aproximativ 24 de kilograme de zahăr în fiecare an, este normal să ne întrebăm dacă nu cumva tocmai acest ingredient se face vinovat de numeroase boli apărute în ultimii zeci de ani. Așadar când vine vorba de zahăr, trebuie să fim foarte atenți și să încercă să îl evităm pe cât posibil, indiferent dacă este alb sau brun.

stiridinlume.ro 

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus