Timpul.md

Sănătate 5 Martie 2021 | 06:55

Vrei să te lași de fumat? Iată 5 metode de a o fac definitiv

Fiecare al doilea fumător care încearcă să renunțe la țigări se întoarce la vechiul obicei după o săptămână sau chiar mai puțin. Cel mai des fumătorii susțin că nu pot renunța la acest viciu din cauza lipsei de voință. Potrivit The Sun, 52 procente susțin că nu au găsit motivația necesară, iar 48 la sută spun că nu pot renunța la fumat din cauza stresului.

În pofida creșterii popularității produselor precum vapatul și dispozitivele de încălzire a tutunului, aproximativ 13% dintre cei întrebați au declarat că există o lipsă de alternative. Sondajul a fost realizat în baza răspunsurilor a 1684 de fumători adulți din Marea Britanie.

Renunțarea bruscă la fumat nu este o decizie bună

Renunțarea bruscă la fumat nu este o acțiune într-atât de simplă și nici eficientă. 95% dintre persoanele care încearcă să se lase de fumat fără ajutor în acest sens sau fără medicamente, sfârșesc prin a se întoarce la vechile obiceiuri.

Așadar, ce să faci ca să poți renunța definitiv la fumat? Iată 5 metode:

Formulează-ți un motiv clar pentru care vrei să te lași de fumat

“Pentru că dăunează sănătății” nu este un argument suficient de bun. Ai putea face-o pentru că:

● vrei să-ți protejezi familia de fumatul pasiv

● te sperie gândul îmbolnăvirii de cancer pulmonar

● vrei să arăți mai tânăr

Economisește bani

Pandemia generată de Covid-19 a creat o povară financiară pentru mulți oameni, iar fumatul este un obicei costisitor. Calculează cât cheltui pe fumat în fiecare zi, apoi fă calculele lunare și ulterior anuale. Ei, chiar e costisitor, nu-i așa? Gândește-te pe ce ai putea cheltui acei bani, fie că e vorba de o călătorie sau de un lucru scump la care visezi.

Optează pentru produse mai puțin nocive

Serviciul Național de Sănătate din Regatul Unit spune că una dintre metodele care te-ar ajuta să renunți la fumat este înlocuirea țigărilor cu produse alternative ce conțin mai puține substanțe nocive. Unul dintre acestea ar fi țigările electronice. Deși oricum prezintă riscuri, sunt mai puțin nocive decât țigările ”tradiționale” și te-ar putea ajuta, în timp, să renunți definitiv la fumat.

Încearcă un tratament medicamentos

Cere ajutorul unui medic care îți va prescrie medicamente destinate acestei probleme. Pe piață există pastile concepute special pentru a-ți reduce ”poftele” de fumat.

Fă sport

Pe lângă beneficiile extraordinare pe care ți le oferă, sportul va ajuta să nu te gândești la fumat. Când simți că te ia valul, fă un set de exerciții sau ieși la alergat. Chiar și o plimbare la aer curat poate fi benefică. În plus, mișcarea te va ajuta la tonifierea corpului pe care îl vei iubi mai mult și vei fi mai puțin sedus de gândul fumatului.

În loc de concluzie

Gândește-te la starea sănătății tale. Renunțatul la fumat presupune o mulțime de beneficii, cum ar fi scăderea tensiunii arteriale și riscului unui atac de cord, funcționarea mai bună a plămânilor, iar pe termen lung, riscul scăzut de boli cardiovasculare, cancer pulmonar, precum și alte tipuri de cancer. 


Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus