Timpul.md

Opinii & Editoriale 21 Decembrie 2009 | 19:33

Buba din Dealul Schinoasei

Administratia Companiei „Teleradio-Moldova” a difuzat o declaratie in care invoca „presiunile exercitate de conducerea Parlamentului R. Moldova asupra radiodifuzorului public national”. Autorii cer Consiliului Europei, UE, OSCE, misiunilor diplomatice acreditate la Chisinau sa influenteze Parlamentul si Guvernul RM la respectarea angajamentelor internationale, in perspectiva dezvoltarii Audiovizualului public.

Ei mentioneaza ca intimidarile din partea presedintei Comisiei parlamentare pentru cultura, educatie si mass-media, Corina Fusu, si a spicherului Mihai Ghimpu, sunt o „presiune crasa impotriva radiodifuzorului public national”. Acesti doi sunt invinuiti ca ar chema CCCEC si Procuratura Generala sa efectueze un control privind legalitatea reparatiilor capitale in blocul tehnic al TV „Moldova 1”... Conducerea TRM este ingrijorata si de faptul ca Guvernul a preconizat pentru IPNA in 2010 doar 55,8 mln. lei, in timp ce bugetul minim necesar al acesteia e de 153 mln. lei. Totodata, invinuieste AIE de intimidare si incercari de a influenta politica editoriala a Companiei.

Iata ca buba din Dealul Schinoasei pocneste… S-a copt de mult aceasta buba, dle Todercan. Ca sef al Companiei, trebuia sa intelegeti ca, in 2009, s-a produs o cotitura in constiinta cetatenilor, care in perioada comunista strigau „Nu mintiti poporul cu televizorul!”. Era necesar ca aceasta cotitura sa se produca - macar dupa istoricul 7 aprilie - si in activitatea „Moldova 1”. Dar lucrul acesta n-o sa se intample degraba, daca si conducerea, si politica editoriala din Dealul Schinoasei vor ramane pe vechi. Cine, daca nu persoanele mentionate sunt obligate sa ia o atitudine fata de cele ce s-au intamplat si se mai intampla la „Teleradio-Moldova”, companie publica numai in sensul ca foloseste banii publici? Autorii acestei declaratii stiu foarte bine ca, odata cu venirea PCRM la putere, comunistii si-au subordonat activitatea Companiei.

Dar niciunul dintre ei n-a incercat sa protesteze atunci impotriva imixtiunii din partea partidului lui Voronin. Politica editoriala o dicta Stepaniuc, apoi - Tkaciuk, ea rezumandu-se doar la propaganda pro-comunista si antidemocratica. Tot ei stiu cate ilegalitati au fost comise cand Compania trebuia transformata in institutie publica sau cum functioneaza aici mecanismul de spalare a banilor - inclusiv prin Departamentul publicitate -, dar nu vor schimbarea pentru care, la 7 aprilie, au fost ucisi protestatari ca Valeriu Boboc, iar sute de tineri au trecut prin coridoarele mortii la comisariatele de politie.

Pentru aceasta schimbare, unii au riscat cu viata, altii - cu functiile pe care le detineau. Despre ei, „Moldova 1” nu informa telespectatorii, desi se considera institutie publica. Oferea microfoanele numai liderilor comunisti, pentru a struni lumea in tarcul ideologic al lui Voronin. Amintiti-va cum Zinaida Greceanai speria parintii ca in copiii lor se va trage, daca nu pleaca din centrul Chisinaului.

Atunci, administratia „Teleradio-Moldova” era multumita si de bugetul alocat, dar si de „libertatea de expresie”. Acum, cand acest buldozer ideologic trebuie transformat intr-o adevarata institutie publica de informare in masa, „buldozeristii” striga la institutiile europene ca guvernarea democratica face presiuni asupra lor. Cum ati vrut, daca ati fost si ramaneti niste „buldozeristi” ai ideologiei comuniste?

 

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus