Actualitate

Businessmenii francezi promoveaza cultura europeana a afacerilor

Pentru prima data, miercuri, la Chisinau, Clubul de afaceri „Franta-Moldova” a reunit companii multinationale si locale, oamenii de afaceri si diplomati acreditati in RM, intreprinderi mici si mijlocii, in cadrul Zilei marcilor. Pentru companii, marcile sunt instrumente-cheie in comunicarea cu clientii lor, mai importante chiar decat publicitatea sau logourile. Investitorii francezi au impartasit cele mai bune practici de construire si administrare a marcilor de succes partenerilor moldoveni.

Marcile franceze – branduri de succes

Ziua marcilor la Chisinau a fost consemnata de peste o suta de reprezentanti ai companiilor si ai institutiilor publice, cei mai activi fiind cei de la Alba-Lactalis, Green-Hills, Chateau Vartelly, Lafarge, Business Intelligence Services, Indigo Ogilvy Supraten, NRG, Boardshoap, Dessange, Insight. Importanta marcilor si a administrarii corecte a acestora, istorii de succes in promovarea brandurilor, protectia marcilor in contextul concurentei – sunt doar cateva dintre abordarile unor mese rotunde, organizate cu acest prilej.
„Marcile franceze reprezinta valori socio-umane, tehnologii moderne, posibilitati de dezvoltare a institutiilor din RM. Anume Clubul nostru de afaceri contribuie ca tinerii absolventi moldoveni ai institutiilor de invatamant superior sa beneficieze de stagii la intreprinderile franceze. De fapt, succesul marcilor noastre in RM este un bun exemplu pentru potentialii investitori din UE de a investi aici”, a declarat Excelenta Sa, Pierre Andrieu, ambasadorul Frantei in RM.
Intreprinderile franceze respecta o traditie umanista, de responsabilitate fata de actionarii, angajatii si clientii lor. Marcile transmit valori si reprezinta respectul pentru clienti si investitori. Marcile franceze au devenit branduri de succes in RM datorita integrarii in societatea de la noi, dar si a respectului pentru cultura noastra, a implicarii active in proiecte comune, au subliniat vorbitorii.

„Vom conlucra pentru sansele RM”

„Nu ne-am propus sa dam lectii, credem ca, atata timp cat marcile comerciale ofera un camp propice pentru activitati comerciale de succes, este util sa transmitem experienta noastra tuturor celor care ar avea nevoie de ea”, a mentionat Jean-Francois Myard, presedintele Mobiasbanca-Groupe Societe Generale, tot el si presedintele Clubului de afaceri „Franta-Moldova”. Parteneriatul moldo-francez este unul de castig reciproc, un beneficiu pentru investitorul francez cu o cifra importanta de afaceri in RM, dar si pentru clienti, care au posibilitatea sa achizitioneze produse de calitate.
„ORANGE reprezinta una dintre renumitele marci din lume si impartasim cu placere experienta noastra intreprinderilor din RM. Vom conlucra impreuna ca RM sa aiba o sansa in plus in dezvoltarea economica. Prin munca asidua, chiar si in perioada crizei, marcile pot sa se impuna, adica, sa depaseasca recesiunea prin eforturi mai mari”, considera Jerome Poulain, directorul marketing ORANGE.

„Formam noi strategii de marketing”

Companiile locale, actualii si viitorii manageri din RM beneficiaza din plin de asistenta investitorilor francezi. Cele mai mari marci franceze – ORANGE, Mobiasbanca-Groupe Societe Generale si Lafarge sunt branduri mondiale ce au adus investitii importante si dezvoltare economica, umana si intelectuala in RM. „Brandul e o chestiune de importanta mondiala si deja dispar denumirile tarilor, se formeaza branduri multinationale. Cu ajutorul multor investitori straini, in RM, in ultimii 10-15 ani, companiile noastre isi formeaza noi strategii de marketing si de brand. Fara dezvoltarea brandurilor si a marketingului, nu avem sanse sa realizam exporturi importante, in conditiile concurentei acerbe. Criza economica inseamna sa muncesti mai mult si sa fii mai flexibil fata de parteneri si clienti”, a remarcat Eduard Gramma, directorul Complexului turistic vinicol „Chateau Vartely”.

„Avem probleme la capitolul protectiei marcilor”

Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala (AGEPI), este intreprinderea la care se inregistreaza marcile in RM. Anual, aceasta inregistreaza mii de marci. Expertii atrag atentia asupra necesitatii promovarii corecte a brandurilor. „Clubul oamenilor de afaceri francezi a venit cu o initiativa nobila in RM, cea de a solutiona problemele promovarii marcilor. Legislatia noastra corespunde directivelor europene cu privire la marci, insa avem probleme la capitolul protectiei acestora. De obicei, antreprenorii cred ca doar statul trebuie sa le protejeze drepturile. De ce avem atatea produse contrafacute pe piata? Pentru ca agentii economici nu fac demersuri de stopare la frontiera a acestor tipuri de marfuri din China sau Turcia. Am sesizat in aceasta privinta si Comisia Europeana. Sa avem un interes general de colaborare pentru remedierea acestei situatii dezastruoase”, indeamna Dorian Chirosca, directorul AGEPI.
 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *