Timpul.md

Economie 25 Iulie 2019 | 08:23

Christophe Dridi, director general Dacia: România va avea o producţie auto de 650.000 de maşini după 2020. Industria auto este o „bijuterie“ pentru economie

Dacia şi Ford, cei doi mari constructori de automobile din România vor ajunge la o producţie de 650.000 de maşini după 2020, dar industria auto are nevoie de sprijin pentru a continua să de dezvolte.

Christophe Dridi, directorul ge­ne­ral al Automobile Dacia, spu­ne că programul Rabla din acest an trebuie suplimentat pentru a ajunge la un total de 65.000 – 70.000 de tichete, având în vedere cererea din piaţă şi impactul asupra economiei. Dridi cere practic dublarea programului Rabla, care are alocate în prezent 35.000 de tichete.

„Vânzarea locală a unui automobil produs în România aduce economiei în medie 3.700 de euro, sub formă de taxe şi impozite, indiferent că este produs de Dacia la Mioveni sau de Ford la Craiova, potrivit calculelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). De asemenea, pro­duc­ţia aduce locuri de muncă. În acest timp, im­portul de maşini rulate nu numai că nu aduce aceşti bani, dar aduce un risc pe şosele, po­luare mai mare, şi costuri mai mari de me­diu. Piaţa locală se confuntă cu un asediu al rable­lor, cu 73% dintre maşini fiind sub Euro 4, iar pes­te 80% au peste opt ani“, a spus Christophe Dridi, cel care conduce Group Renault România.

Numărul tichetelor programului Rabla clasic a crescut treptat în ultimii ani, de la 28.000 de tichete în 2017 la 50.000 în 2018. În acest an au fost anunţate din februarie o primă tranşă de 35.000 de tichete, iar o a doua tranşă este aşteptată în august-septembrie.

„Programul Rabla ajută mult producţia şi in­dustria auto din România, indiferent că vor­bim de Dacia sau de Ford şi ajută inclusiv furni­zo­rii de componente“, a subliniat Christophe Dridi.

Şeful Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri în 2018, arată că după 2020 producţia auto a României va urca la peste 650.000 de maşini.

„Dacă luăm în calcul cele 400.000 de la Dacia şi cele cel puţin 250.000 de la Ford Craiova. Şi România trebu­ie să înţeleagă, aşa cum au înţeles deja alte ţări, că industria auto este o «bijuterie» pentru economie prin prisma veniturilor şi locurilor de muncă generate.“

În România industria auto reprezintă 14% din PIB şi 26% din exporturi.

 

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus