Internațional

Cum arată numărul special Charlie Hebdo, la un an de la ATACUL care i-a distrus echipa

Pe copertă va fi prezentat un desen cu un Dumnezeu pătat cu sânge şi cu o mitralieră tip Kalaşnikov în spate. Personajul are pe cap o pălărie triunghiulară, având pe ea un ochi – un posibil simbol al masoneriei.

Alături de această imagine alb-negru, în care doar sângele este prezentat în culoarea roşu, este scris textul "Un an après, l’assassin court toujours" (După un an, asasinul încă fuge, n.r.).

Desenul publicat pe prima pagină a acestui număr special al săptămânalului francez Charlie Hebdo a fost realizat de desenatorul Laurent Sourisseau, cunoscut cu pseudonimul Riss, care este şi coproprietar al publicaţiei.

Această ediţie specială, lansată într-un tiraj de un milion de exemplare, va avea 32 de pagini, faţă de 16 cât are în mod curent publicaţia, şi va putea fi cumpărată începând din 6 ianuarie de la chioşcurile de ziare la acelaşi preţ, respectiv 3 euro, după cum a anunţat, recent, directorului financiar al revistei, Éric Portheault, citat de lefigaro.fr.

Noul număr dublu al Charlie Hebdo va include desene ale lui Charb, Honore, Cabu, Wolinski şi Tignous, care s-au numărat printre cele 12 victime ale atactului terorist care a avut loc pe 7 ianuarie 2015 la sediul din Paris al revistei.

De asemenea, această ediţie specială a Charlie Hebdo va cuprinde desene ale actualei echipe de caricaturişti din redacţia publicaţiei şi mesaje de susţinere din partea unor personalităţi, între care ministrul Culturii din Franţa, Fleur Pellerin, actriţele Isabelle Adjani, Charlotte Gainsbourg şi Juliette Binoche, scriitoarele Elisabeth Badinter şi Taslima Nasreen, scriitorul Russell Banks şi muzicianul Ibrahim Maalouf.

În prezent, săptămânal, la chioşcurile de presă din Franţa şi din lume se vând în jur de 100.000 de exemplare ale revistei Charlie Hebdo. La acestea se adaugă, cele 183.000 de abonamente pe care le are în prezent săptămânalul satiric.

Însă pentru acest număr special, echipa publicaţiei a primit comenzi din mai multe ţări. Spre exemplu, ediţia specială a Charlie Hebdo va fi distribuită în 50.000 de exemplare în Germania.

Înainte de atacul terorist din 7 ianuarie 2015, Charlie Hebdo se afla în mare dificultate financiară şi vindea în jur de 30.000 de exemplare pe săptămână.

După o săptămână de la acest dramatic eveniment, Charlie Hebdo a publicat un număr special, "al supravieţuitorilor", care a avut pe prima pagină un desen al profetului Mahomed, alături de titlul "Tout est pardonné" (Totul este iertat, n.r.). Acesta a fost vândut la momentul respectiv în 7,5 milioane de exemplare, în Franţa şi la nivel internaţional.

Pe 7 ianuarie 2015, doi militanţi islamişti au luat cu asalt redacţia săptămânalului francez Charlie Hebdo, iar atentatul terorist a făcut 12 victime şi a îngrozit întreaga lume. Potrivit unei declaraţii făcute ulterior de reprezentanţii filialei Al-Qaeda din Yemen, care şi-au asumat responsabilitatea atacului, jurnaliştii francezi au fost pedepsiţi pentru că au batjocorit, prin caricaturile realizate, imaginea profetului Mahomed.

După atacul de la Charlie Hebdo, publicaţia franceză s-a aflat în centrul unei dezbateri globale asupra dreptului la libertatea de exprimare. Milioane de persoane din întreaga lume, care, înainte de atac, nu au cumpărat niciun număr al săptămânalului de satiră, au îmbrăţişat sloganul "Je suis Charlie", arătându-şi astfel solidaritatea cu victimele atacului.

Charlie Hebdo este deţinut în prezent în procent de 40% de părinţii lui Charb, fostul director al publicaţiei, ucis în atacul terorist din 7 ianuarie, în procent de 40% de desenatorul Laurent Sourisseau, cunoscut cu pseudonimul Riss, împuşcat în umăr în timpul acelui atentat, devenit noul director al săptămânalului, şi în procent de 20% de Eric Portheault, coadministrator.

sursa: mediafax.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *