Timpul.md

Auto 27 Mai 2020 | 00:08

Cum va arăta modelul Dacia cu 7 locuri care va înlocui Lodgy

Chiar dacă vânzările lui Lodgy au dezamăgit, Dacia nu va abandona piața modelelor pentru familii numeroase. Iată cum va arăta modelul Dacia cu 7 locuri care va înlocui Lodgy pe acest segment.

Chiar dacă 2020 nu a fost prea darnic cu brandul românesc, Dacia pregătește o ofensivă de modele noi. În afară de viitoarea generație a modelelor Sandero și Logan, Dacia mai are în cuptor o versiune îmbunătățită a lui Dokker, dar și primul lor model electric, botezat Spring. În acest moment însă ne interesează viitorul lor model cu șapte locuri, despre care s-a speculat că ar fi o versiune mai lungă a lui Duster.

Un Duster cu șapte locuri este așteptat încă dinainte de lansarea actualei generații, cu toate că cei care-l așteptau au fost dezamăgiți. Dacia nu mai poate amâna însă venirea unei astfel de versiuni a lui Duster. Pe de o parte, pentru că Dokker s-a dovedit un eșec, așteptat, de altfel. Europenii nu mai cumpără monovolume, ci doar SUV-uri. Pe de altă parte, pentru că un SUV cu șapte locuri nu ar avea sens în afara gamei Duster. Chiar dacă va purta un alt nume, tehnologic va fi un Duster – dezvoltarea unei noi platforme nu ar fi justificată economic.

O altă opțiune viabilă ar fi revenirea unei versiuni cu șapte locuri a modelului Logan, ca în cazul primei generații. Chiar dacă un break nu ar fi la fel de atractiv ca un SUV, francezii au mai mers pe această variantă, care nu s-a dovedit chiar un eșec la vremea respectivă.


Ce știm despre viitoarea Dacia cu 7 locuri

Potrivit ultimelor informații preluate de la sursă de publicația franceză l’Argus, Dacia pregătește un înlocuitor pentru Dokker, păstrând astfel o prezență solidă în segmentul automobilelor de familie cu șapte locuri. Acesta are deja un cod intern (RJI), care sugerează că va fi un minivan în nomenclatorul Renault. Cu toate acestea, informațiilor obținute de jurnaliștii francezi arată că viitorul model Dacia cu șapte locuri va avea un design mai trendy și mai aventuros decât Lodgy.

În ciuda speculațiilor, viitorul model nu va fi o versiune mai lungă a lui Duster, ci un model cu o personalitate distinctă. Va avea o lungime de aproximativ 4,50 metri (Duster are aproximativ 4,35 metri), ceea ce este, mai mult sau mai puțin, dimensiunea actuală a lui Lodgy. Oferta de spațiu va fi generoasă, în stilul Dacia, forma relativ colțuroasă asigurând o utilizare optimă a spațiului.

Ce motorizări va avea viitorul model?

Din punct de vedere tehnic, viitorul model va folosi aceeași platformă ca și viitoarea generație a modelelor Sandero și Logan. Este vorba de platforma CMF-B a Alianței Renault-Nissan, dar într-o versiune simplificată, „Access Spec”. Nu va dispune de toate sistemele de asistare a conducerii pe care le-am văzut pe Clio V și noul Captur (cu siguranță sistemul de conducere autonomă de nivel 2 va lipsi), dar va permite funcții de bază cum sunt detectorul de unghi mort sau asistentul de bandă, precum și cel de frânare autonomă în situații de urgență.

În planul motorizărilor, așteptăm gama standard a platformei CMF-B, cu unități pe benzină de 1,0 l și 1,3 l, precum și clasicul diesel de 1,5 litri. O versiune hibridă E-Tech va fi disponibilă în premieră în gama Dacia după aproximativ șase luni de la lansarea noului model. Nu încape nicio îndoială, acesta va fi aproximativ identic cu sistemul de pe Clio E-Tech, chiar dacă puterea de 140 CP nu este confirmată.

Cum va fi modularitatea?

Interiorul nu se va abate de la rețeta pe care am prezentat-o deja pentru viitoarea generație Sandero. Noua planșă de bord va deveni o caracteristică a modelelor viitoare din gama Dacia, cu ecranul sistemul multimedia dominând zona centrală. Clasica unitate Media Nav, care a făcut istorie în gama Dacia, va fi înclouită cu o versiune mai modernă, derivată din gama R-Link de la Renault.

În ceea ce privește oferta de spațiu, aceasta va fi una corectă pentru acomodarea a șapte pasageri, nu vor fi compromisuri din acest punct de vedere. În acest moment nu se știe încă dacă al doilea rând de scaune va fi unul culisant, sau dar rabatabil, ca în cazul lui Lodgy. Ne așteptăm ca Dacia să facă o ofertă solidă la acest capitol, mai ales că Renault va renunța în viitor la monovolumele sale compacte Scenic și Grand Scenic.

 

Pe aceeaşi temă

Versiune completă web Înapoi sus