Actualitate

Ford confirmă un nou model pentru Craiova: noul Ford Puma, un SUV mai mare decât EcoSport

Ford Puma va concura pe piață cu modele precum Volkswagen T-Cross, Skoda Kamiq, Nissan Juke, Renault Captur, SEAT Arona și multe altele.

Jurnaliști din toată lumea invitați de Ford la Amsterdam, în Sugar City, au avut ocazia să vadă mașina „în carne și oase” în seara zilei de Marți, 2 Aprilie 2019, însă informațiile primite și imaginile au fost sub embargo încă 12 ore, până în această dimineață, la ora 09:00, ora României.

Într-o traducere simplă a ceea ce am văzut în prezentarea Ford #GoFurther din Amsterdam, noul Ford Puma este un fel de Fiesta SUV – o mașină cu linii mai fluide în comparație de EcoSport, acesta din urmă având mai degrabă un aspect robust.

Ford Puma „aduce a Fiesta SUV” tot așa cum noul Ford Kuga pare „un Ford Focus SUV”.

Imaginea din deschiderea acestui articol este singura disponibilă până acum cu Puma, pe cale oficială. Dar este probabil suficientă pentru a vă putea face o idee despre cum va arăta noul Ford Puma. Dintre randările care circulă pe Internet, aceasta este cea mai aproape de adevăr, în timp ce aceasta pare una dintre cele mai îndepărtate ca design.

Puma este ceva mai spațioasă decât EcoSport, având un portbagaj de 465 litri.

Deși în presă au apărut informații că Ford EcoSport va fi înlocuit de Ford Puma, în realitate ele vor fi vândute în paralel, tot așa cum Opel face cu Mokka X și Crossland X.

Când Ford EcoSport va ajunge la finalul primei sale generații sunt șanse mari ca o a doua generație să nu mai fie produsă, dar până atunci EcoSport și Puma vor fi fabricate în paralel, în aceeași fabrică: Craiova.

Până acum nu am obținut vreo confirmare oficială a faptului că EcoSport va pieri din gama Ford, iar momentan mașina se bucură de vânzări foarte bune în Europa.

„Prima imagine a lui Ford Puma dezvăluie designul atletic și aspirațional al noului crossover inspirat din lumea SUV-urilor. Acesta se va alătura în acest an unei game de modelele Ford în continuă dezvoltare. Soluțiile flexibile și ingenioase de depozitare în portbagaj permit o capacitate a spațiului dedicat bagajelor fără compromis și inegalabilă în segment. Aceste soluții au fost dezvoltate cu ajutorul ideilor venite dinspre clienți. Eficiența și performanțele noului Ford Puma vor fi optimizate cu ajutorul avansatei tehnologii Ford EcoBoost Hybrid de 48 V”, a anunțat Ford.

Așadar, Ford Puma va fi și primul automobil hibrid în ciclu Atkinson produs în România, urmând ca în gama de motorizări să fie disponibilă și versiunea EcoBoost Hybrid. Principiul de funcționare al acestui tip de motorizare hibridă este deja cunoscut publicului de la Toyota.

„Puma va intra în vânzare la finalul acestui an și va fi produs în condiții excepționale de calitate și profesionalism la uzina Ford din Craiova în urma unei investiții începute în anul 2008 și care astăzi totalizează aproape 1,5 miliarde de euro”, notează Ford.

Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficiența lui Puma la nivelul consumului de combustibil și va permite un răspuns incisiv și performanțe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 V răcit cu aer.

BISG se comportă și ca un motor electric, completându-se cu motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri și utilizând energia înmagazinată în baterii pentru a schimba sursa cuplului (fenomen care reduce sarcinile asupra motorului pe benzină pentru a maximiza economia de carburant) și pentru a suplimenta cuplul (ceea ce crește cuplul maxim dezvoltat de sistemul de propulsie, optimizând performanțele).

„Construcția inovatoare și designul seducător ale noului Puma ne fac să credem că noul model va rezona cu toți clienții modelelor compacte din Europa. Dacă vrei o mașină care atrage privirile vineri seară, dar care poate transporta fără probleme pachetele plate cu mobilă sâmbătă după-amiază, ai găsit-o”, spune Stuart Rowley, președinte Ford Europa.

Ford a mai folosit numele Puma pentru un coupe de clasă mică, bazat pe platforma Fiesta, care a fost produs între anii 1997-2002, mașină care s-a remarcat prin designul avangardist din segmentul său și printr-o dinamică generală foarte bună.

Noul Ford Puma se alătură unei game în expansiune de SUV-uri și crossovere Ford la nivel european, aceasta incluzând Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge și noul Explorer Plug-in Hybrid.

SUV-urile reprezintă acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford în Europa. Vânzările de SUV-uri Ford au crescut în 2018 la nivel european cu peste 19%.

 

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *